Diagnostyka w resocjalizacji 11-DIAG-11-n
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Zna podstawowe pojęcia, modele i zasady diagnozowania w obszarze pedagogiki resocjalizacyjnej
Przedstawia niedostosowanie społeczne jako kategorię diagnostyczną
Zna podstawowe metody, techniki i narzędzia wykorzystywane do diagnozowania niedostosowania społecznego i zjawisk z nimi współwystępujących
Nawiązuje kontakt z diagnozowanym podmiotem
Wybiera metody, techniki i narzędzia adekwatnie do potrzeb diagnozowanego podmiotu
Konstruuje projekt oddziaływań resocjalizacyjnych na podstawie zgromadzonych danych
Dokonuje ewaluacji działań podjętych na podstawie stworzonego projektu
Działa zgodnie z zasadami etycznymi
Kryteria oceniania
test, dyskusja, zadanie praktyczne
Literatura
A. Wojnarska, Diagnostyka resocjalizacyjna, Lublin 2010.
J. Rybska – Klapa, H. Stępniewska – Gębik (red.), Teoretyczne i praktyczne konteksty specjalnych potrzeb edukacyjnych, Kraków 2016.
A. Olechowska, Specjalne potrzeby edukacyjne, Warszawa 2016.
A. Kołakowski, Zaburzenia zachowania u dzieci. Teoria i praktyka, Sopot 2013.
E. Wysocka, Diagnoza w resocjalizacji, Warszawa 2008, s. 21-36.
K. Ostrowska, Psychologia resocjalizacyjna. W kierunku nowej specjalności psychologii, Warszawa 2008, s.21 – 25.
A. Kołakowski, Zaburzenia zachowania u dzieci. Teoria i praktyka, Sopot 2013, s. 24 – 63.
Ryś M., Systemy rodzinne, Warszawa 2001. (dostępne w internecie)
Jarczyńska J., Diagnozowanie kontroli rodzicielskiej jako istotnegoczynnika chroniącego młodzież przez podejmowaniem zachowań problemowych, (w:) Deptuła M., Profilaktyka w grupach ryzyka. Diagnoza,Warszawa 2009.
Rode D., Izydorczyk B., Test Rysunku Rodziny Dwóch Domków jakotechnika projekcyjna do badania stosunków rodzinnych, (w) Stanik J.M.,Zastosowanie wybranych technik diagnostycznych w psychologicznejpraktyce klinicznej i sądowej, Katowice 2006.
K. Ostrowska, E. Milewska, Diagnozowanie psychologiczne w kryminologii, Przewodnik metodyczny, Warszawa 1986.
L. Pytka, Skala nieprzystosowania społecznego: podręcznik, Warszawa1984 lub L. Pytka, Pedagogika resocjalizacyjna, narzędzie zamieszczone jest w aneksie.
E. Wysocka, Kwestionariusz Nastawień Intrapersonalnych, Interpersonalnychi Nastawień wobec Świata (KNIIŚ), Kraków 2011, s. 1-34, (dostępne w internecie).
W cyklu 2020/SZ:
A. Wojnarska, Diagnostyka resocjalizacyjna, Lublin 2010. Ryś M., Systemy rodzinne, Warszawa 2001. (dostępne w internecie) |
W cyklu 2021/SZ:
A. Wojnarska, Diagnostyka resocjalizacyjna, Lublin 2010. Ryś M., Systemy rodzinne, Warszawa 2001. (dostępne w internecie) |
W cyklu 2022/SZ:
A. Wojnarska, Diagnostyka resocjalizacyjna, Lublin 2010. Ryś M., Systemy rodzinne, Warszawa 2001. (dostępne w internecie) |
W cyklu 2023/SZ:
A. Wojnarska, Diagnostyka resocjalizacyjna, Lublin 2010. Ryś M., Systemy rodzinne, Warszawa 2001. (dostępne w internecie) |
W cyklu 2024/SZ:
A. Wojnarska, Diagnostyka resocjalizacyjna, Lublin 2010. Ryś M., Systemy rodzinne, Warszawa 2001. (dostępne w internecie) |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: