Coaching rozwoju osobistego 11-CR-11-n
Struktura sesji coachingowej, GROW, Metodyka formowania celów rozmowy coachingowej
Wybrane narzędzia w pracy coacha:
-koło życia, wartości, umiejętności
-piramida Dilts'a
-zmiana perspektywy
Kodeks etyczny International Coach Federation
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna strukturę sesji coachingowej (GROW) i potrafi ją stosować w praktyce
Student zna narzędzia coachingowe i potrafi z nich korzystać w praktyce
Student zna założenia etyczne w pracy coacha i stosuje je w praktyce
Kryteria oceniania
4. Kryteria oceniania
5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społecznej
Praktyki zawodowe
-
Literatura
Podstawowa:
Adams M., Myślenie pytaniami, Warszawa 2007
Hargrove R., Mistrzowski coaching, Kraków 2006
Kowalska K., Skuteczny coaching. Jak zostać najlepszym trenerem osobistym i zmieniać życie innych na lepsze, Gliwice 2011
Law H., Ireland S., Hussain Z., Psychologia coachingu, Warszawa 2010
Rogers J., Coaching. Podstawy umiejętności, Gdańsk 2009.
Sidor-Rządkowska M. (red.), Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków, Kraków 2009
Smółka P., Kompetencje społeczne. Metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnych, Kraków 2008
Smółka P. (red.), Coaching. Inspiracje z perspektywy nauki, praktyki i klientów, Gliwice 2009
Stephen N., Spencer-Arnell L., Wilson L., Coaching inteligencji emocjonalnej, Warszawa 2010
Thorpe S., Clifford J., Podręcznik coachingu, Poznań 2007 (wyd. II)
Wilczyńska M., Nowak M., Kućka J., Sawicka J., Sztajerwald K., Moc coachingu. Poznaj narzędzia rozwijające umiejętności i kompetencje osobiste, Gliwice 2011
Uzupełniająca:
Berne E., W co grają ludzie. Psychologia stosunków międzyludzkich, Warszawa 2005
Czapiński, J. (red.), Psychologia pozytywna. Nauka o szczęściu, zdrowiu, sile i cnotach człowieka, Warszawa 2008
Luciani J.J., Warsztaty samodoskonalące. Program walki z lękiem i depresją, Gliwice 2008 (wyd. II)
Marciniak Ł., Rogala-Marciniak S., Coaching. Zbiór narzędzi wspierania rozwoju, Warszawa 2012
Parsloe E., Wray M., Trener i mentor. Udział coachingu i mentoringu w doskonaleniu procesu uczenia się, Kraków 2002
Pilipczuk P., Współczesna mitologia coachingu, Gliwice 2012
Ramirez-Cyzio K. (red.), Life coaching – relacje w równowadze, Warszawa 2011
Trzebińska, E., Psychologia pozytywna, Warszawa 2008
http://www.coachfederation.org/
http://coaching.focus.pl/
http://icf.org.pl/
http://encyklopediacoachingu.pl/index.php
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: