Coaching grupowy w edukacji 11-CG-11-s
Warsztatowe zajęcia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
Zaprezentować uporządkowaną wiedzę o specyfice coachingu w obszarze edukacji, w tym o podstawowych obszarach i możliwościach stosowania tej formy oddziaływania.
Projektować i realizować działania wspierające uczestników procesów edukacyjnych przy wykorzystaniu kompetencji coachingowych i stosując wybrane narzędzia coachingowe do pracy z jednostką, grupą i zespołem.
Dyskutować o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań wspierających uczestników procesów edukacyjnych z uwzględnieniem kontekstu etycznego.
Proces grupowy
Trudny uczestnik
Model GROW i CARE
Coaching grupowy
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2018/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
Zaprezentować uporządkowaną wiedzę o specyfice coachingu w obszarze edukacji, w tym o podstawowych obszarach i możliwościach stosowania tej formy oddziaływania.
Projektować i realizować działania wspierające uczestników procesów edukacyjnych przy wykorzystaniu kompetencji coachingowych i stosując wybrane narzędzia coachingowe do pracy z jednostką, grupą i zespołem.
Dyskutować o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań wspierających uczestników procesów edukacyjnych z uwzględnieniem kontekstu etycznego.
Kryteria oceniania
After completing the module (subject) and confirming the achievement of learning outcomes, the student is able to:
To present structured knowledge about the specifics of coaching in the area of education, including the basic areas and possibilities of using this form of influence.
Design and implement activities supporting participants of educational processes using coaching competences and using selected coaching tools to work with an individual, a group and a team.
Discuss the sense, value and need to take actions to support participants of educational processes, taking into account the ethical context.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Podstawowa:
Bałachowicz J., Rowicka A. (red.). (2013). Nowoczesny wychowawca: tutor, mentor, coach, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP, Warszawa.
Kordziński J. (2013). Nauczyciel, trener, coach, Wolter Kluwer, Warszawa.
Perkowska-Klejman A. (2013). Modele refleksyjnego uczenia się, "Człowiek - Teraźniejszość - Edukacja", 1(61), s. 75-90.
Uzupełniająca:
Karoń J. (2015). Coaching jako edukacyjna alternatywa w pracy z małym dzieckiem, [w:] J. Uszyńska-Jarmoc, K. Nadachewicz (red.), "Kompetencje kluczowe dzieci i młodzieży", Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa, s. 289-302.
Kupaj L., Krysa W. (2014). Kompetencje coachingowe nauczycieli, Wolters Kluwer, Warszawa.
Smorczewska, B. (2013). Społeczny kontekst rozwoju: użyteczność wybranych koncepcji psychologii rozwojowej dla relacji coachingu i mentoringu, "Forum Oświatowe", 2(49), 31-40.
Tabor U. (2011). Zagadnienie "zmiany" a możliwości wykorzystania coachingu w edukacji dorosłych, "Rocznik Andragogiczny", s. 82-93.
Weinstein-Fitzgerald K. (1999). Action learning, Wydawnictwo PETiT, Warszawa
Worsztynowicz, A. (2013). Coaching w szkole. Na przykładzie Swiss Cottage School, "Forum Oświatowe", 2(49), 179-183.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: