Coaching grupowy w edukacji 11-CG-11-n
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2018/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
Zaprezentować uporządkowaną wiedzę o specyfice coachingu w obszarze edukacji, w tym o podstawowych obszarach i możliwościach stosowania tej formy oddziaływania.
Projektować i realizować działania wspierające uczestników procesów edukacyjnych przy wykorzystaniu kompetencji coachingowych i stosując wybrane narzędzia coachingowe do pracy z jednostką, grupą i zespołem.
Dyskutować o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań wspierających uczestników procesów edukacyjnych z uwzględnieniem kontekstu etycznego.
Kryteria oceniania
5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Podstawowa:
Bałachowicz J., Rowicka A. (red.). (2013). Nowoczesny wychowawca: tutor, mentor, coach, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP, Warszawa.
Kordziński J. (2013). Nauczyciel, trener, coach, Wolter Kluwer, Warszawa.
Perkowska-Klejman A. (2013). Modele refleksyjnego uczenia się, "Człowiek - Teraźniejszość - Edukacja", 1(61), s. 75-90.
Uzupełniająca:
Karoń J. (2015). Coaching jako edukacyjna alternatywa w pracy z małym dzieckiem, [w:] J. Uszyńska-Jarmoc, K. Nadachewicz (red.), "Kompetencje kluczowe dzieci i młodzieży", Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa, s. 289-302.
Kupaj L., Krysa W. (2014). Kompetencje coachingowe nauczycieli, Wolters Kluwer, Warszawa.
Smorczewska, B. (2013). Społeczny kontekst rozwoju: użyteczność wybranych koncepcji psychologii rozwojowej dla relacji coachingu i mentoringu, "Forum Oświatowe", 2(49), 31-40.
Tabor U. (2011). Zagadnienie "zmiany" a możliwości wykorzystania coachingu w edukacji dorosłych, "Rocznik Andragogiczny", s. 82-93.
Weinstein-Fitzgerald K. (1999). Action learning, Wydawnictwo PETiT, Warszawa
Worsztynowicz, A. (2013). Coaching w szkole. Na przykładzie Swiss Cottage School, "Forum Oświatowe", 2(49), 179-183.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: