Arteterapia w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 11-AWPDS-11-s
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2018/SL: |
Efekty kształcenia
Student potrafi:
- Zwięźle przedstawić pogłębione wiadomości z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych
- Zwięźle przedstawić rodzaje arteterapii, metody, formy i techniki w pracy arteterapeutycznej z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Skonstruować zajęcia arteterapeutyczne dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Przeprowadzić i zaplanować zajęcia arteterapeutyczne dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wykorzystując odpowiednie metody, techniki i formy pracy
- Kreatywnie i twórczo organizować zajęcia arteterapeutyczne dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Kryteria oceniania
- aktywny udział w zajęciach
- praca pisemna: projektowanie zajęć
- aktywny udział w przygotowaniu i przedstawieniu projektu zajęć
Literatura
1. Gładyszewska-Cylulko J. (2014). Arteterapia w pracy pedagoga. Teretyczne i praktyczne podstawy terapii przez sztukę. Wydawnictwo Impuls. Kraków
2. Gudro-Homicka M. (2015). Jak rozwijać aktywność twórczą dzieci i młodzieży. Drama w nauczaniu, wychowaniu i biblioterapii. Wydawnictwo Difin SA. Warszawa.
3. Handford O., Karolak W. (2009). Bajka w twórczym rozwoju i arteterapii. Wydawnictwo Akademii Humanistyczno Ekonomicznej w Łodzi, Łódź.
4. Kataryńczuk-Mania L. (red.) (2005). Metody i formy terapii sztuką. Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego. Zielona Góra.
5. Karasińska M. Leszczyński G. (red.) (2007). Dziecko i teatr w przestrzeni kultury. Tom I: Teatr w świecie. Tom II: Świat w teatrze. Wydawnictwo nakładem Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu. Poznań.
6. Karolak W. (2000). Arteterapie: terapie za pomocą sztuk wizualnych. Wydawnictwo APS w Warszawie. Warszawa.
7. Karolak W. (2015). Rysunek w arteterapiach twórczości i sztuce. Wydawnictwo Difin. Warszawa.
8. Konieczna E. J. (2014). Arteterapia w teorii i praktyce. Oficyna Wydawnicza Impuls. Kraków.
9. Krasoń K., Mazepa-Domagała B. (red.) (2007). Oblicza sztuki dziecka. W poszukiwaniu istoty ekspresji. Wydawnictwo Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna. Katowice-Mysłowice.
10. Krasoń K., Mazepa-Domagała B. (red.) (2008). Wyrazić i odnaleźć siebie, czyli o sztuce, ekspresji, edukacji i ateterapii. Wydawnictwo Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna. Katowice-Mysłowice.
11. Krauze-Sikorska H. (2006). Edukacja przez sztukę. O edukacyjnych wartościach artystycznej twórczości dziecka. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza. Poznań.
12. Pikała A., Sasin M. (2016). Arteterapia. Scenariusze zajęć. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
13. Rudowski T. (2013). Edukacja i terapia przez sztukę. Arteterapia w świetle teorii doznań transakcyjnych. Wydawnictwo Psychologii i Kultury ENETEIA. Warszawa.
14. Sikorski W. Sikorska A. (2014). Od teatru pedagogicznego do teatru terapeutycznego. Wydawnictwo Difin SA. Warszawa.
15. Stawecka A. (2014). Obraz siebie. Projekcja twórcza w wytworach prac plastycznych dzieci przewlekle chorych. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Kraków.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: