Animacja środowisk lokalnych 11-ASL-11-s
W czasie spotkań zostaną poruszone następujące zagadnienia:
- Animacja środowisk lokalnych – geneza, główne założenia, cele, typologie.
- Role i zadania animatora społecznego w środowisku (profil animatora – cechy, umiejętności, kompetencje, funkcje i zadania w odniesieniu do kreowania i promowania inicjatyw lokalnych, instytucje i organizacje stanowiące miejsca pracy; animator społeczny jako katalizator zmian).
- Formy i metody działania animatora środowisk lokalnych.
- Projektowanie działań animacyjnych w środowisku lokalnym.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2025/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2018/SL: | W cyklu 2024/SL: | W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2021/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EU student /ka:
definiuje i wyjaśnia, czym jest animacja środowisk lokalnych
wymienia i charakteryzuje formy i metody działania animatora
przygotowuje projekt, którego celem będzie aktywizacja środowiska lokalnego.
Kryteria oceniania
prezentacja multimedialna
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Kobylarek, A. Animacja społeczno-kulturalna jako metoda aktywizacji środowiska lokalnego. Techniki animacji. [w:] Zierkiewicz E. (red.) 2006 , Tworzyć, zmieniać, aktywizować... Animacja społeczno- kulturalna jako mobilizowanie potencjału indywidualnego i przeciwdziałanie bezradności społecznej, Wrocław, Mar-Mar, s.35-47.
Konieczny, M. (2018). Od animacji do innowacji. Jak aktywizować wiejskie społeczności? Przykład Krzaków. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Geographica Socio-Oeconomica, (31), 59-70. https://doi.org/10.18778/1508-1117.31.04
Segiet K, Słupska K, Tokaj A. (2017). Animacja w środowisku lokalnym. O potrzebie kreowania działań lokalnych (teoria a praktyka społeczna). Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM w Poznaniu.
Uwagi
W cyklu 2021/SL:
W roku akademickim 2020/2021, ze względu na sytuację epidemiologiczną, zajęcia będą prowadzone zdalnie, zgodnie z wytycznymi przedstawionymi przez władze UAM. |
W cyklu 2022/SL:
W roku akademickim 2020/2021, ze względu na sytuację epidemiologiczną, zajęcia będą prowadzone zdalnie, zgodnie z wytycznymi przedstawionymi przez władze UAM. |
W cyklu 2023/SL:
W roku akademickim 2020/2021, ze względu na sytuację epidemiologiczną, zajęcia będą prowadzone zdalnie, zgodnie z wytycznymi przedstawionymi przez władze UAM. |
W cyklu 2024/SL:
W roku akademickim 2020/2021, ze względu na sytuację epidemiologiczną, zajęcia będą prowadzone zdalnie, zgodnie z wytycznymi przedstawionymi przez władze UAM. |
W cyklu 2025/SL:
W roku akademickim 2020/2021, ze względu na sytuację epidemiologiczną, zajęcia będą prowadzone zdalnie, zgodnie z wytycznymi przedstawionymi przez władze UAM. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: