Badania marketingowe 10-BM-z1-s
Treści kształcenia obejmują swym zakresem metodologię badania marketingowego z uwzględnieniem szczegółowych zagadnień na poszczególnych etapach jego prowadzenia. prezentowane etapy to: I. Określenie celu decyzyjnego i poznawczego w różnych rodzajach badań; II. Analiza sytuacji (czynników wewnętrznych i zewnętrznych badania) z wykorzystaniem źródeł wtórnych; III. Konceptualizacja badania i operacjonalizacja pojęć (zmiennych); IV. Formułowanie hipotez badawczych (wyznaczenie zakresu badania); V. Metody badawcze i kryteria ich wyboru; VI. Problematyka doboru próby i jej liczebności ( próby reprezentacyjne i niereprezentacyjne); VII. Zasady budowy kwestionariusza jako narzędzia badawczego ( rodzaje pytań i ich związek z hipotezami badawczymi); VII. Techniki badawcze i ich rodzaje; VIII. Analiza i interpretacja danych oraz zasady sporządzania raportu z badań.
Literatura
G.A.Churchill, Badania marketingowe.Podstawy metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2002.
S.Kaczmarczyk, Badania marketingowe, metody i techniki, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa ,
Badania marketingowe, podstawowe metody i obszary zastosowań, pod red. K. Mazurek Łopacińskiej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im.Oskara Langego we Wrocławiu,
M.Rószkiewicz, Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: