Język angielski II 09-lsJA2-DU24
Czasy teraźniejsze, przeszłe i przyszłe. Strona bierna. Tryby warunkowe. Czasowniki modalne. Fraza rzeczownikowa. Gerundium; konstrukcje bezokolicznikowe i imiesłowowe. Mowa zależna. Zdania względne. Przyimki i czasowniki frazowe. Pogłębione słownictwo dobrane tematycznie obejmujące szeroko pojęte życie codzienne, relacje międzyludzkie, ekologię, problemy społeczno-polityczne, rozrywkę, literaturę, naukę, sztukę oraz język fachowy. Tworzenie wypowiedzi pisemnych: list formalny oraz nieformalny, esej (argumentacyjny oraz ekspozycyjny), streszczenie, recenzja, raport, opis. Struktura akapitu. Różnice między stylem formalnym a nieformalnym. Pojęcia dotyczące kulturoznawstwa oraz literaturoznawstwa krajów anglojęzycznych
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Student potrafi czytać ze zrozumieniem wybrane dzieła literatury anglojęzycznej oraz artykuły i reportaże dotyczące kultury oraz problemów społeczno-politycznych współczesnego świata; zrozumieć audycje radiowe i telewizyjne dotyczące kultury oraz problemów społeczno-politycznych współczesnego świata; wyrazić własne poglądy na temat tematów podjętych w tekstach publicystycznych oraz audycjach telewizyjnych i radiowych; formułować płynne, przejrzyste oraz poprawne językowo (gramatycznie i fonetycznie) wypowiedzi ustne na tematy ogólne, literaturoznawcze oraz kulturoznawcze; napisać logicznie skonstruowane, przejrzyste i poprawne językowo krótsze i dłuższe formy wypowiedzi pisemnej w stylu formalnym oraz nieformalnym jak również poprawnie przetłumaczyć tekst pisany z języka polskiego na język docelowy i odwrotnie; prawidłowo posługiwać się szerokim zasobem słownictwa z wybranych zakresów tematycznych na poziomie C1; poprawnie zastosować zaawansowane struktury gramatyczne zarówno w języku pisanym, jak i mówionym; wykazać się pogłębioną wiedzą z zakresu literatury, kultury i obyczajów krajów angielskiego obszaru językowego oraz tolerancją wobec anglojęzycznej literatury i kultury; samodzielnie zdobywać wiedzę z zakresu literatury, kultury i obyczajów krajów angielskiego obszaru językowego z wykorzystaniem tradycyjnych i multimedialnych źródeł informacji; dokonać samooceny własnych umiejętności językowych oraz pracować nad ich doskonaleniem; pracować w grupie przy wykonywaniu wspólnych projektów i prowadzeniu dyskusji
Kryteria oceniania
quizy z zakresu literatury, kultury i obyczajów krajów angielskiego obszaru językowego sprawdzające przygotowanie do zajęć; ocena dyskusji na zajęciach oraz prezentacji przygotowanych przez studentów; ocena prac pisemnych; testy gramatyczno-leksykalne w czasie zajęć; monitorowanie wypowiedzi ustnych pod względem poprawności językowej; pisemny oraz ustny egzamin końcowy PNJA
Literatura
Crowther, J. (ed.) 2006. Oxford Guide to British and American Culture. Oxford: Oxford University Press.
Fiedler, E. – R. Jansen – M. Norman-Risch. 2004. America in Close-up. Harlow: Longman.
Foley, M. – D. Hall. 2012. My Grammar Lab Advanced C1/C2. London: Pearson.
McCarthy, M. – F. O’Dell. 2001. English Vocabulary in Use. Upper-intermediate. Cambrdige: Cambridge University Press.
McCarthy, M. – F. O’Dell. 2005. English Collocations in Use. Cambridge: Cambridge University Press.
O'Driscoll, J. 2009. Britain. Oxford: Oxford University Press.
Sawala, K. et al. 2013. Say it Right. (Ver. 4.0.) Poznań: SuperMemo.
Smalzer, W. 1996. Write to be read. Cambridge: Cambridge University Press.
Vince, M. 2009. Advanced Language Practice. Oxford: Macmillan.
Wells, J.C. 2008. Longman Pronunciation Dictionary. (3rd ed.) London: Pearson.
Zemach D.E. – Islam C. 2006. Writing in Paragraphs: From Sentence to Paragraph. Oxford: Macmillan.
+ autentyczne materiały z prasy oraz Internetu
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: