Krajoznawstwo niemieckiego obszaru językowego 09-knoj-ils-22
Opis treści kształcenia:
Podstawowe różnice i podobieństwa pomiędzy krajami i regionami niemieckojęzycznymi (w tym krajoznawcze, historyczne, kulturowe, językowe, obyczajowe)
Wybrane związki społeczne i kulturowe pomiędzy Polską a krajami niemieckojęzycznymi
Główne nurty rozwoju społecznego i kulturowego w krajach niemieckojęzycznych
Aktualne zagadnienia społeczne i kulturowe w krajach niemieckojęzycznych
Cele kształcenia
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
Wskazywać, uporządkować i wyjaśnić podstawowe fakty, daty i pojęcia ze społecznych dziejów poszczególnych regionów i państw niemieckojęzycznych
Opisać bieżące problemy społeczne typowe dla obszaru niemieckojęzycznego
Dostrzegać podstawowe współczesne kierunki rozwoju krajów niemieckojęzycznych oraz rozumieć ich przyczyny
Krytycznie wykorzystać polskie oraz niemieckojęzyczne źródła do oceny bieżących wydarzeń w krajach niemieckojęzycznych
Wykazywać wrażliwość na różnice kulturowe oraz otwartość na komunikację i współdziałanie z ludźmi z różnych środowisk kulturowych
Współpracować w małej grupie przy realizacji różnorodnych zadań, samodzielnie organizując pracę swoją, ew. innych osób
Kryteria oceniania
- Test wiadomości (60% poprawnych odpowiedzi – ocena dostateczna)
- Realizacja cząstkowych zadań domowych (szczegóły będą przekazywane studentom podczas zajęć)
- Kryteria oceny projektu (szczegóły w materiałach dla studentów)
- Obecność na zajęciach
Literatura
Aktualne i różnorodne teksty publicystyczne oraz źródła elektroniczne (podane na bieżąco w trakcie zajęć oraz na platformie edukacyjnej)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: