Praktyczna nauka języka niemieckiego I 09-kbPNJN1-DU14
Oferta prowadzącego zajęcia obejmuje tematykę i zagadnienia współczesnego świata biznesu, reklamy i gospodarki (przykładowo: język reklamy; metody działania i oblicza współczesnych mediów klasycznych i elektronicznych, analiza materiałów medialnych, oblicza nowoczesnej komunikacji wizualnej, język fachowy najnowszych technologii informacyjnych IT, branża medialna: analizy materiałów źródłowych, tłumaczenia tekstów medialnych i reklamowych).
Cele kształcenia
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka:
komunikuje się sprawnie w mowie i w piśmie po niemiecku na poziomie średnio rozszerzonym / rozszerzonym i stosuje w tym języku zręby terminologii specjalistycznej z zakresu ogólnie pojętych języków specjalistycznych
potrafi sprawnie, w zależności od konkretnej do sytuacji komunikacyjnej, posługiwać się w piśmie i w mowie podstawowym stylem funkcjonalnym fachowego języka niemieckiego
jest w stanie samodzielnie zdobywać i poszerzać wiedzę oraz swoje umiejętności oraz rozwijać własne predyspozycje w kontekście ich przyszłego udanego wykorzystania w warunkach zawodowych
jest gotów do przyszłego w pełni odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych i nowych wymagań technologicznych
Kryteria oceniania
Kolokwium pisemne. Kolokwium ustne. Test. Esej. Prezentacja multimedialna
ocenianie:
bardzo dobry (bdb; 5,0): – znakomita wiedza, umiejętności bezbłędnego pod względem gramatycznym, leksykalnym i fonetycznym wystąpienia ustnego w języku niemieckim, bardzo dobre kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje
dobry (db; 4,0): - dobra wiedza, umiejętności i kompetencje
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje, ale z niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): - zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): - niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje
progi procentowe dla testu gramatycznego, zaliczeń pisemnych, tłumaczeń
• od 60% - 3,0
• od 70% - 3,5
• od 80% - 4,0
• od 90% - 4,5
• od 95% - 5,0
Kryteria oceny prac pisemnych
Treść:
Uwzględnienie wytycznych tematycznych (Punkty ciężkości ) 6 Punktów
Zwartość logiczna (Koherencja) tekstu 2 Punkty
Poprawność językowa
Gramatyka: Morfologia, Składnia, Słowotwórstwo 7 Punktów
Poziom wyrażeniowy : Dobór słownictwa, urozmaicenie 7 Punktów
Budowa tekstu: płynna narracja, udane łączenie zdań
Odpowiednie relacje czasowe zdań, poprawnie zastosowane spójniki 3 Punkty
Ortografia 3 Punkty
---------------
maksymalnie. 28 Punktów
Ocenianie:
5 (bdb): 27-28 Punktów
4+ (db plus): 25-26 Punktów
4(db): 22-24 Punktów
3+ (dst plus): 19-21 Punktów
3 (dst): 17-18 Punktów
2 (ndst): 00-16 Punktów
Literatura
Zakres gramatyki praktycznej:
Hall, K. / Scheiner, B.: Übungsgrammatik für Fortgeschrittene. Verlag für Deutsch.
Rug, W. / Tomaszewski, A.: Grammatik mit Sinn und Verstand. 20 Kapitel deutsche Grammatik für Fortgeschrittene. Klett.
Mikołajczyk, B. / Theobald, P.: Praktyczne kompendium gramatyki niemieckiej. Rekcja. Wagros.
Földeak, H.: Sag’s besser. Teil 2. (Reihe Deutsch üben, Bd. 6) Verlag für Deutsch.
Latzel, S.: sprechen von? sprechen über? Übungen zu sinnverwandten Präpositionalverben. Hueber.
Grimm, H.-J. / Kempter, F.: Kleine deutsche Artikellehre: Ein Übungsbuch. Langenscheidt.
Białek, E. / Hubicka-Kot, E.: Deutsch für Lerner und Lehrer. Przewodnik leksykalno-gramatyczny. Wydawnictwo Naukowe PWN.
Buscha, A. / Linthout, G: Das Oberstufenbuch Deutsch als Fremdsprache. Ein Lehr- und Übungsbuch für fortgeschrittene Lerner. Schubert-Verlag.
Zakres fachowy materiału dydaktycznego:
Teksty wybrane i zdydaktyzowane uprzednio przez wykładowców, pochodzące z literatury fachowej i z prasy niemieckiej, dostosowane każdorazowo do konkretnej tematyki zajęć i każdorazowo udostępniane studentom w formie papierowej lub w wersji elektronicznej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: