Negocjacje interkulturowe w biznesie 09-kbNIB-DU11
Typy/ wymiary kultur a negocjacje interkulturowe
Klasyfikacje kultur i typy negocjatorów wg Richarda Gestelanda
Zasady komunikacji werbalnej i niewerbalnej w negocjacjach interkulturowych
Negocjacje interkulturowe w praktyce – gry symulacyjne (np. Megacities, Bilangon)
Style komunikacyjne i negocjacyjne w negocjacjach polsko-niemieckich – teoria i analiza przypadków w oparciu o grę symulacyjną
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Student/ka ma wiedzę ogólną z zakresu teorii negocjacji w biznesie;
Ma ugruntowaną wiedzę na temat wpływu różnic kulturowych na negocjacje w biznesie;
Potrafi w świetle poznanych typologii kultur i klasyfikacji negocjatorów wg R. Gestelanda scharakteryzować negocjatorów polskich i niemieckich i przeanalizować wpływ różnic kulturowych na polsko-niemieckie negocjacje w biznesie;
Ma wiedzę na temat specyfiki komunikacji werbalnej i niewerbalnej w negocjacjach interkulturowych
Wyszukuje informacji dot. omawianych kręgów tematycznych wykorzystując różne źródła polsko- i niemieckojęzyczne
Rozumie różnorodność kulturową i jej wpływ na skuteczną komunikację i efektywne negocjacje
Ma umiejętność prowadzenia dyskursu i krytycznej refleksji nad przedstawionymi treściami.
Ma świadomość różnorodności kulturowej i światopoglądowej
Kryteria oceniania
Ocenianie w dyskusji. Ocena pisemnej refleksji I analizy przebiegu negocjacji interkulturowych w ramach gry symulacyjnej. Kolokwium pisemne.
Kryteria oceniania dla kolokwium pisemnego
• od 53% - (50-40 pkt.) - 3,0
• od 68% - (56-51 pkt.) - 3,5
• od 76% - (64-57 pkt.) - 4,0
• od 86% - (69-65 pkt.) - 4,5
• od 93% - (75-70 pkt.) - 5,0
Literatura
Bolten, Jürgen: Einführung in die Interkulturelle Wirtschaftskommunikation. Göttingen: Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht, 2015;
Gesteland, Richard R.: Różnice kulturowe a zachowania w biznesie. Warszawa: PWN. 2000;
Fischer, Katrin/ Thomas, Alexander/ Dünstl, Sonja: Beruflich in Polen. Trainingsprogramm für Manager, Fach- und Führungskräfte (Handlungskompetenz im Ausland). Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht, 2007;
Wilczyńska, Weronika/ Mackiewicz, Maciej/ Krajka, Jarosław: Komunikacja interkulturowa: wprowadzenie. Poznań: Wydawnictwo UAM, 2019.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: