Komunikacja interpersonalna i dyplomacja w biznesie 09-kbKID-DU11
Komunikacja interpersonalna – wprowadzenie
Bariery komunikacyjne
Savoir-vivre i dress code w pracy tłumacza
Tworzenie wizerunku a sukces zawodowy
Komunikacja niewerbalna a stres
Kultura języka
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student/ka rozumie znaczenie prawidłowej komunikacji interpersonalnej
zna zasady poprawnego zachowania się w zależności od sytuacji zawodowej i realizowanego zadania
tworzy wypowiedzi z dbałością o wizerunek własny
przygotowuje pisemny wzór wystąpienia z dbałością o poprawność językową
ma świadomość roli elementów pozawerbalnych w komunikacji
kontroluje stres w sytuacjach zawodowych
Kryteria oceniania
Kolokwium ustne, prezentacja multimedialna, ocenianie w dyskusji
5.0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Argyle M.: Psychologia stosunków międzyludzkich. 2002. Klippert, H.: Kommunikations-Training-Übungsbausteine für den Unterricht. Weinheim 2002. Kodeks tłumacza przysięgłego. TEPIS 2001. Martini, A.: Sprechtechnik - aktuelle Stimm, Sprech- und Atemübungen. Zürich 2004, Mikuta, M.: Kultura żywego słowa. Częstochowa 2001. Nęcka Z. Komunikacja międzyludzka, Rusinek, M./ Załazińska, A.: Retoryka podręczna. Kraków 2005,Orzechowski W. Komunikacja niejęzykowa a wiarygodność. UMCS 2007. Zgółka, T./Zgółka. H.: Językowy savoir-vivre. Warszawa 2001.Ulotki, broszury, materiały autentyczne przygotowywane przez prowadzącego zajęcia
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: