Zajęcia specjalizacyjne II 09-grZS-DL22
IFRos:
Ogólne zasady i wymagania stawiane pracom licencjackim
Kwerenda biblioteczna – cel i metodologia przeprowadzenia
Struktura logiczna i formalna pracy licencjackiej
Styl naukowy – wyznaczniki, relacja do innych odmian funkcjonalnych języka rosyjskiego
Konstruowanie wypowiedzi w zależności od relacji do tekstu cudzego (stan badań, rozdział)
Funkcja metajęzykowa w pracy licencjackiej
Zasady sporządzania przypisów i bibliografii
Analiza przykładowych tekstów naukowych (z godnie z tematyką prac), ze względu na wartość merytoryczną, jak i zwrócenie uwagi na formę prezentacji treści
IFG:
Treści ustalane przez promotorów i wykładowców, mieszczące się w ramach oferty seminaryjnej IFG
metodologia analizy materiałów źródłowych
Prezentacja osiągniętych efektów własnych analiz w ramach pracy dyplomowej
Cele kształcenia
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
IFRos:
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
zna i stosuje ogólne zasady i wymagania stawiane pracom licencjackim
samodzielnie zdobywać wiedzę z wykorzystaniem tradycyjnych i multimedialnych źródeł informacji
konstruować wypowiedź w języku rosyjskim zgodną z zasadami stylu naukowego
prawidłowo sporządzać przypisy bibliograficzne
samodzielnie analizować tekst naukowy, ze względu na wartość merytoryczną,
jak i ze zwróceniem uwagi na formę prezentacji treści
IFG:
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:**
zna podstawowe teorie i metodologię nauk filologicznych w języku polskim oraz w języku niemieckim
ma uporządkowaną wiedzę szczegółową w zakresie literaturoznawstwa lub językoznawstwa lub glottodydaktyki lub translatoryki lub kultury obszaru języka niemieckiego
zna podstawowe metody badawcze i interpretacyjne mające zastosowanie do tekstów użytkowych, literackich i naukowych
potrafi właściwie korzystać ze zdobytej wiedzy przedmiotowej w celu formułowania i analizy problemów badawczych oraz w celu uzasadniania swoich wyborów
potrafi w języku niemieckim przygotowywać, formułować i pisać prace akademickie z zakresu językoznawstwa lub literaturoznawstwa lub glottodydaktyki lub translatoryki lub kultury języka niemieckiego, o właściwej strukturze, kompozycji, budowie i argumentacji z poszanowaniem własności intelektualnej
potrafi refleksyjnie odnosić się do własnych pisemnych i ustnych wypowiedzi w języku niemieckim i potrafi je modyfikować pod kontrolą wykładowcy/opiekuna naukowego
potrafi samodzielnie, analitycznie i krytycznie interpretować językowe i literackie teksty i zjawiska kulturowe stosowane w odniesieniu do wybranej specjalności
wykazuje otwartość na nowe idee i gotowość do zmiany opinii w świetle dostępnych danych lub argumentów
Kryteria oceniania
IFRos:
sprawdzenie fragmentów pracy licencjackiej; sprawdzenie efektywności wyszukiwania niezbędnych informacji przy wykorzystaniu tradycyjnych i multimedialnych źródeł; sprawdzenie przygotowanego stanu badań; sprawdzenie poprawności sporządzania przypisów i poprawności stosowania zasad cytowania
IFG:
Aktywność studenta w dyskusji; ocena przez prowadzącego zajęcia, wskazanie błędów językowych i merytorycznych; ocena referatu i pracy domowej przez prowadzącego zajęcia; praca dyplomowa
Literatura
IFRos:
Odpowiednio do ustalonego tematu pracy licencjackiej
IFG:
Graetz, Frank (2006): Wie verfasst man wissenschaftliche Arbeiten? Ein Leitfaden für das Studium und die Promotion. Mannheim.
Karmasin, Matthias / Ribing, Rainer (2009): Die Gestaltung wissenschaftlicher Arbeiten: Ein Leitfaden für Seminararbeiten, Bachelor-, Master- und Magisterarbeiten, Diplomarbeiten und Dissertationen. Stuttgart.
Kornmeier, Martin (2010): Wissenschaftlich schreiben leicht gemacht: für Bachelor, Master und Dissertation. Bern [i.in.]
Literatura związana z wybranym tematem pracy dyplomowej
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: