Zajęcia specjalizacyjne I 09-grZS-DL12
IFRos:
Ogólne zasady i wymagania stawiane pracom licencjackim
Kwerenda biblioteczna – cel i metodologia przeprowadzenia
Struktura logiczna i formalna pracy licencjackiej
Styl naukowy – wyznaczniki, relacja do innych odmian funkcjonalnych języka rosyjskiego
Konstruowanie wypowiedzi w zależności od relacji do tekstu cudzego (stan badań, rozdział)
Funkcja metajęzykowa w pracy licencjackiej
Zasady sporządzania przypisów i bibliografii
Analiza przykładowych tekstów naukowych (z godnie z tematyką prac), ze względu na wartość merytoryczną, jak i zwrócenie uwagi na formę prezentacji treści
IFG:
Repetytorium zagadnień z wybranej dziedziny omawianych w latach I-II
wybrane paradygmaty badawcze w językoznawstwie lub literaturoznawstwie lub kulturoznawstwie lub glottodydaktyce lub translatoryce
Podstawy metodologii analizy materiałów źródłowych
Prezentacja zagadnień przewidzianych do analizy
Teoretyczne podstawy pisania pracy akademickiej
Cele kształcenia
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
IFRos:
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
zna i stosuje ogólne zasady i wymagania stawiane pracom licencjackim
samodzielnie zdobywać wiedzę z wykorzystaniem tradycyjnych i multimedialnych źródeł informacji
konstruować wypowiedź w języku rosyjskim zgodną z zasadami stylu naukowego
prawidłowo sporządzać przypisy bibliograficzne
samodzielnie analizować tekst naukowy, ze względu na wartość merytoryczną,
jak i ze zwróceniem uwagi na formę prezentacji treści
IFG:
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
ma uporządkowaną wiedzę szczegółową w zakresie literaturoznawstwa lub językoznawstwa lub glottodydaktyki lub translatoryki lub kultury niemieckiego obszaru językowego
ma uporządkowaną wiedzę ogólną na temat literaturoznawstwa lub językoznawstwa lub glottodydaktyki lub translatoryki lub kultury niemieckiego obszaru językowego
ma świadomość kompleksowej natury języka, jego złożoności i historycznej zmienności jego znaczeń, a także jego powiązania z językami klasycznymi
umie samodzielnie zdobywać wiedzę z wykorzystaniem słowników, leksykonów oraz innych tradycyjnych i multimedialnych źródeł informacji, orientuje się w aktualnej literaturze przedmiotu
potrafi przygotowywać, formułować i pisać prace akademickie z zakresu literaturoznawstwa lub językoznawstwa lub glottodydaktyki lub translatoryki lub kultury niemieckiego obszaru językowego o właściwej strukturze, kompozycji, budowie i argumentacji; prace w ramach wybranej specjalizacji
rozumie problematykę etyczną związaną z odpowiedzialnością za rzetelność przekazywanej wiedzy i rozumie wagę poszanowania własności intelektualnej
Kryteria oceniania
IFRos:
sprawdzenie fragmentów pracy licencjackiej; sprawdzenie efektywności wyszukiwania niezbędnych informacji przy wykorzystaniu tradycyjnych i multimedialnych źródeł; sprawdzenie przygotowanego stanu badań; sprawdzenie poprawności sporządzania przypisów i poprawności stosowania zasad cytowania
IFG:
Ocena przez prowadzącego zajęcia, wskazanie błędów językowych i merytorycznych; sprawdzanie na zajęciach podczas dyskusji; zaliczenie pisemne
Literatura
IFRos:
Odpowiednio do ustalonego tematu pracy licencjackiej
IFG:
Karmasin, Matthias / Ribing, Rainer (2009): Die Gestaltung wissenschaftlicher Arbeiten: Ein Leitfaden für Seminararbeiten, Bachelor-, Master- und Magisterarbeiten, Diplomarbeiten und Dissertationen. Stuttgart.
Kornmeier, Martin (2010): Wissenschaftlich schreiben leicht gemacht: für Bachelor, Master und Dissertation.
+ literatura przedmiotu każdorazowo dopasowana do zajęć i omawianych zagadnień
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: