Seminarium licencjackie II 09-grSL-DL22
IFRos:
Formułowanie tematu pracy. Propozycję tematów prac licencjackich koncentrują się wokół literatury i kultury rosyjskiej od romantyzmu, poprzez twórców II poł. wieku XIX, Srebrnego wieku, aż po czasy współczesne
Tradycyjne metodologie analizy filologicznej i historyczno-literackiej (w zależności od zainteresowań uczestników seminarium)
Propozycje interpretacji tekstów literackich w wybranych kontekstach kulturowych i formułowanie problemu badawczego
IFG:
Treści ustalane przez promotorów i wykładowców, mieszczące się w ramach oferty seminaryjnej IFG
metodologia analizy materiałów źródłowych
Prezentacja osiągniętych efektów własnych analiz w ramach pracy dyplomowej
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
IFRos:
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
rozpoznać i sformułować problem badawczy na podstawie uzyskanej wiedzy i w oparciu o standardowe techniki badań literaturoznawczych
prowadzić samodzielną analizę tekstu literackiego z wykorzystaniem literatury przedmiotu
i poznanych metod badawczych
właściwie formułować i merytorycznie argumentować wnioski z przeprowadzonej analizy
prawidłowo interpretować podstawowe zjawiska historyczno-literackie w oparciu o zdobytą wiedzę
przygotować prace licencjacką w języku rosyjskim spełniającą wymagania określone przez Wydział Neofilologii UAM
IFG:
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
zna podstawowe teorie i metodologię nauk filologicznych w języku polskim oraz w języku niemieckim
ma uporządkowaną wiedzę szczegółową w zakresie literaturoznawstwa lub językoznawstwa lub glottodydaktyki lub translatoryki lub kultury obszaru języka niemieckiego
zna podstawowe metody badawcze i interpretacyjne mające zastosowanie do tekstów użytkowych, literackich i naukowych
potrafi właściwie korzystać ze zdobytej wiedzy przedmiotowej w celu formułowania i analizy problemów badawczych oraz w celu uzasadniania swoich wyborów
potrafi w języku niemieckim przygotowywać, formułować i pisać prace akademickie z zakresu językoznawstwa lub literaturoznawstwa lub glottodydaktyki lub translatoryki lub kultury języka niemieckiego, o właściwej strukturze, kompozycji, budowie i argumentacji z poszanowaniem własności intelektualnej
potrafi refleksyjnie odnosić się do własnych pisemnych i ustnych wypowiedzi w języku niemieckim i potrafi je modyfikować pod kontrolą wykładowcy/opiekuna naukowego
potrafi samodzielnie, analitycznie i krytycznie interpretować językowe i literackie teksty i zjawiska kulturowe stosowane w odniesieniu do wybranej specjalności
wykazuje otwartość na nowe idee i gotowość do zmiany opinii w świetle dostępnych danych lub argumentów
Kryteria oceniania
IFRos:
sprawdzanie przygotowanych fragmentów pracy
IFG:
Aktywność studenta w dyskusji; ocena referatu i pracy domowej przez prowadzącego zajęcia; wskazanie błędów językowych i merytorycznych; praca dyplomowa
Literatura
IFRos:
Odpowiednio do ustalonego tematu pracy licencjackiej
IFG:
Graetz, Frank (2006): Wie verfasst man wissenschaftliche Arbeiten? Ein Leitfaden für das Studium und die Promotion. Mannheim.
Karmasin, Matthias / Ribing, Rainer (2009): Die Gestaltung wissenschaftlicher Arbeiten: Ein Leitfaden für Seminararbeiten, Bachelor-, Master- und Magisterarbeiten, Diplomarbeiten und Dissertationen. Stuttgart.
Kornmeier, Martin (2010): Wissenschaftlich schreiben leicht gemacht: für Bachelor, Master und Dissertation. Bern [i.in.]
Literatura związana z wybranym tematem pracy dyplomowej
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: