Seminarium licencjackie I 09-grSL-DL12
IFRos:
Formułowanie tematu pracy. Propozycję tematów prac licencjackich koncentrują się wokół literatury i kultury rosyjskiej od romantyzmu, poprzez twórców II poł. wieku XIX, Srebrnego wieku, aż po czasy współczesne
Tradycyjne metodologie analizy filologicznej i historyczno-literackiej (w zależności od zainteresowań uczestników seminarium)
Propozycje interpretacji tekstów literackich w wybranych kontekstach kulturowych i formułowanie problemu badawczego
IFG:
Repetytorium zagadnień z wybranej dziedziny omawianych w latach I-II
wybrane paradygmaty badawcze w językoznawstwie lub literaturoznawstwie lub kulturoznawstwie lub glottodydaktyce lub translatoryce
Podstawy metodologii analizy materiałów źródłowych
Prezentacja zagadnień przewidzianych do analizy
Teoretyczne podstawy pisania pracy akademickiej
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
IFG:
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
ma uporządkowaną wiedzę szczegółową w zakresie literaturoznawstwa lub językoznawstwa lub glottodydaktyki lub translatoryki lub kultury niemieckiego obszaru językowego
ma uporządkowaną wiedzę ogólną na temat literaturoznawstwa lub językoznawstwa lub glottodydaktyki lub translatoryki lub kultury niemieckiego obszaru językowego
ma świadomość kompleksowej natury języka, jego złożoności i historycznej zmienności jego znaczeń, a także jego powiązania z językami klasycznymi
umie samodzielnie zdobywać wiedzę z wykorzystaniem słowników, leksykonów oraz innych tradycyjnych i multimedialnych źródeł informacji, orientuje się w aktualnej literaturze przedmiotu
potrafi przygotowywać, formułować i pisać prace akademickie z zakresu literaturoznawstwa lub językoznawstwa lub glottodydaktyki lub translatoryki lub kultury niemieckiego obszaru językowego o właściwej strukturze, kompozycji, budowie i argumentacji; prace w ramach wybranej specjalizacji
rozumie problematykę etyczną związaną z odpowiedzialnością za rzetelność przekazywanej wiedzy i rozumie wagę poszanowania własności intelektualnej
IFRos:
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
rozpoznać i sformułować problem badawczy na podstawie uzyskanej wiedzy i w oparciu o standardowe techniki badań literaturoznawczych
prowadzić samodzielną analizę tekstu literackiego z wykorzystaniem literatury przedmiotu
i poznanych metod badawczych
właściwie formułować i merytorycznie argumentować wnioski z przeprowadzonej analizy
prawidłowo interpretować podstawowe zjawiska historyczno-literackie w oparciu o zdobytą wiedzę
przygotować prace licencjacką w języku rosyjskim spełniającą wymagania określone przez Wydział Neofilologii UAM
Kryteria oceniania
IFRos:
sprawdzanie przygotowanych fragmentów pracy
IFG:
Aktywność studenta w dyskusji, sprawdzanie na zajęciach podczas dyskusji, ocena przez prowadzącego zajęcia, wskazanie błędów językowych i merytorycznych.
Zaliczenie pisemne
Literatura
IFRos:
Odpowiednio do ustalonego tematu pracy licencjackiej
IFG:
Karmasin, Matthias / Ribing, Rainer (2009): Die Gestaltung wissenschaftlicher Arbeiten: Ein Leitfaden für Seminararbeiten, Bachelor-, Master- und Magisterarbeiten, Diplomarbeiten und Dissertationen. Stuttgart.
Kornmeier, Martin (2010): Wissenschaftlich schreiben leicht gemacht: für Bachelor, Master und Dissertation.
+ literatura przedmiotu każdorazowo dopasowana do zajęć i omawianych zagadnień
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: