Praktyczna nauka języka niemieckiego VI (egzamin) 09-grPNJN6-DLE66
Pula roczna realizowana w semestrze zimowym i letnim:
Nowe techniki wymiany informacji i komunikacji
Choroby cywilizacyjne
Człowiek jako konsument w społeczeństwie konsumpcyjnym
Obraz Polaków w niemieckiej prasie oraz narodowe i płciowe stereotypy
Podstawowe struktury Unii Europejskiej oraz pozycja Polski w tych strukturach
Emancypacja kobiet w kontekście zawodowym i politycznym
Zagadnienia bioetyki
Problematyka kary śmierci i eutanazji
Aktualna problematyka z dziedziny polityki, gospodarki i kultury
Cele kształcenia
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2018/SL: | W cyklu 2021/SL: | W cyklu 2020/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
Potrafi poprawnie gramatycznie i leksykalnie argumentować oraz formułować wnioski w języku niemieckim na wybrane tematy obowiązujące na zajęciach
Przygotowuje poprawne gramatycznie i leksykalnie wypracowania pisemne w języku niemieckim oraz tłumaczy zdania na język niemiecki w zakresie wybranych tematów obowiązujących na zajęciach
Posiada podstawowe umiejętności przygotowania poprawnych gramatycznie i leksykalnie wystąpień ustnych w języku niemieckim na wybrane tematy obowiązujące na zajęciach
Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się, ciągłości praktyki komunikacyjnej w języku niemieckim i uczenia się przez całe życie
Potrafi pracować w grupie, przyjmując różne role przy wykonywaniu wspólnych projektów i prowadzeniu dyskusji na wybrane tematy obowiązujące na zajęciach
Ma podstawową świadomość różnorodności kulturowej i światopoglądowej oraz wykazuje się otwartością i tolerancją wobec innych kultur
Potrafi refleksyjnie odnosić się do własnych pisemnych i ustnych wypowiedzi językowych w języku niemieckim na wybrane tematy obowiązujące na zajęciach i potrafi je modyfikować pod kontrolą wykładowcy
Kryteria oceniania
Sprawdzanie na zajęciach podczas dyskusji; sprawdzanie poprawności autokorekty; ocena testów leksykalnych, gramatycznych, tłumaczeń, wypracowań; ocena referatu, wskazanie błędów językowych i merytorycznych; ewaluacja dyskusji z wykazaniem braków i błędów; aktywność studenta w dyskusji; sprawdzenie uwzględnienia różnorodności perspektyw w ocenie problemu w wypowiedziach ustnych i pracach pisemnych podczas zajęć oraz na egzaminie pisemnym i ustnym; egzamin pisemny i ustny
Literatura
Dreyer, H./ Schmitt, R.: Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik. Verlag für Deutsch, München; Hall, K. / Scheiner, B.: Übungsgrammatik für Fortgeschrittene. Verlag für Deutsch; Köhler, C. u a..: Deutsche verbale Wendungen für Ausländer. Verlag Enzyklopädie Leipzig; Schmitz, W.: Übungen zu Präpositionen und synonymen Verben. Max Hueber Verlag; Übungen zu Schwerpunkten der deutschen Grammatik. Karl-Marx-Univ. Leipzig; teksty własne wykładowców dostosowane do tematyki zajęć i każdorazowo udostępniane studentom
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: