Dydaktyka języka angielskiego 09-dja-ils-22
Opis treści kształcenia:
Czynniki kognitywne, afektywne i społeczne wpływające na uczenie się j. angielskiego.
Rozwój autonomii ucznia i nauczyciela w zakresie uczenia się/nauczania języka angielskiego
Komunikacja w klasie szkolnej.
Refleksja i badanie interwencyjne w pracy nauczyciela j. angielskiego.
Rozwój zawodowy nauczyciela j. angielskiego
Analiza problemów zaobserwowanych podczas praktyki szkolnej
Cele kształcenia
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki j. angielskiego jako obcego oraz rozumie jej powiązania z naukami filologicznymi
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności
Posiada wiedzę na temat specyfiki potrzeb uczniów z różnymi możliwościami uczeniowymi
Potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań dydaktycznych.
Potrafi kierować procesami kształcenia i wychowania, posiada umiejętność pracy z grupą
Ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań dydaktycznych.
Potrafi wspierać samodzielność uczniów w zdobywaniu wiedzy oraz inspirować ich do działań na rzecz uczenia się j. angielskiego także poza szkołą i po ukończeniu szkoly.
Potrafi dokonywać obserwacji zdarzeń i sytuacji dydaktycznych.
Kryteria oceniania
Ocena formująca: a) przygotowanie do zajęć, b) znajomość wyznaczonej literatury, c) umiejętność krytycznego stosowania rozwiązań.
Ocena podsumowująca: a) esej przygotowany w oparciu o literaturę i praktykę w szkole. Kryteria: umiejętność przedstawienia problemu, umiejscowienia w teorii oraz twórczego poszukiwania rozwiązań; b) test sprawdzający wiedzę
Literatura
Harmer, J. 2001. The Practice of English Language Teaching. Harlow: Longman.
Komorowska, H. (red.)2011. Nauka języka obcego w perspektywie ucznia. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Łośgraf.
Komorowska, H. 2001. Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.
Richards, J.C., Renandya, W.A. 2002. Methodology in Language Teaching. Cambridge: CUP.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: