Dydaktyka języka angielskiego 09-dja-ils-12
Opis treści kształcenia:
Nauczanie języka angielskiego jako języka obcego. Podstawa programowa i programy.
Dobór oraz ewaluacja podręczników i materiałów dydaktycznych do nauki j. angielskiego.
Metody i formy pracy na lekcji.
Tradycyjne i alternatywne metody oceniania.
Nauczanie podsystemów języka.
Nauczanie sprawności językowych.
Integracja nauczania w szkole z uczeniem się pozaszkolnym
Analiza problemów zaobserwowanych podczas praktyki szkolnej
Cele kształcenia
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki j. angielskiego jako obcego oraz rozumie jej powiązania z naukami filologicznymi.
Posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do realizacji zadań dydaktycznych, w tym do samodzielnego przygotowywania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów.
Posiada wiedzę na temat norm, procedur i dobrych praktyk stosowanych w nauczaniu języka angielskiego w szkole podstawowej.
Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu metodyki j. angielskiego w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji dydaktycznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych w szkole podstawowej.
Potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań dydaktycznych w szkole podstawowej.
Potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, srodki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań dydaktycznych.
Potrafi kierować procesami kształcenia i wychowania, posiada umiejętność pracy z grupą.
Potrafi dokonywać obserwacji zdarzeń i sytuacji dydaktycznych.
Kryteria oceniania
Ocena formująca: a) przygotowanie do zajęć, b) znajomość wyznaczonej literatury, c) umiejętność krytycznego stosowania rozwiązań.
Ocena podsumowująca: a) esej przygotowany w oparciu o literaturę i praktykę w szkole. Kryteria: umiejętność przedstawienia problemu, umiejscowienia w teorii oraz twórczego poszukiwania rozwiązań; b) test sprawdzający wiedzę.
Ocena końcowa jest średnią ocen z eseju i testu.
Literatura
Harmer, J. 2001. The Practice of English Language Teaching. Harlow: Longman.
Komorowska-Janowska, H. 2001. Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.
Richards, J.C., Renandya, W.A. 2002. Methodology in Language Teaching. Cambridge: CUP.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: