Zajęcia specjalizacyjne - językoznawstwo 09-ZSWJĘZ-34
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z najnowszymi prądami w językoznawstwie przy jednoczesnej systematyzacji wiedzy juz nabytej. Na zajęciach przewiduje się czytanie fragmentów tekstów omawianych autorów, omawianie zawartych w nich pojęć i odniesień oraz dyskusje o koncepcjach przedstawiania wiedzy lingwistycznej w tekstach specjalistycznych. Uczestnictwo w zajęciach pozwala na rozwinięcie umiejętności krytycznej lektury tekstów specjalistycznych z dziedziny językoznawstwa, stawiania sobie własnych pytań badawczych oraz przeprowadzenie analizy lingwistycznej na materiale językowym włoskim i polskim.
Literatura
Arduini S., Fabbri R. (2008), Che cos'è la linguistica cognitiva, Carocci, Roma
Bartmiński, Jerzy (2006), Językowe podstawy obrazu świata, Wyd. UMCS, Lublin
Bartmiński J., Niebrzegowska-Bartmińska S., Szadura J. (2004), Akty i gatunki mowy, Wyd. UMCS, Lublin
Bazzanella, Carla (2005), Linguistica e pragmatica del linguaggio, Laterza, Bari
Bertuccelli Papi, Marcella (1993), Che cos'è la pragmatica?, Bompiani, Milano.
Hempoliński, Michał (1974), Brytyjska filozofia analityczna, Wiedza Powszechna, Warszawa
Kalisz, Roman, (2001), Językoznawtwo kognitywne w świetle językoznawstwa funkcjonalnego, Wyd. Uniw. Gdańskiego, Gdańsk
Kubiński W., Kalisz R., Modrzejewska E. (1998), Językoznawstwo kognitywne. Wybór tekstów, Wyd. Uniw. Gdańskiego, Gdańsk
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: