Zajęcia specjalizacyjne (dydaktyka) 09-ZSD2-34
Po zakończeniu zajęć student jest w stanie zdefiniować i omówić kluczowe pojęcia: schemat, zdolność językowa, kompetencja językowa, kompetencja komunikacyjna, przyswajanie języka, przetwarzanie języka, dyskurs, tekst, typy tekstu proces poznawczy, reprezentacja umysłowa). Poza tym potrafi wymienić i omówić podstawowe teorie schematów, nazwać procesy poznawcze i omówić ich funkcje w systemie poznawczym, jak również nazwać i scharakteryzować właściwości schematów poznawczych oraz określić ich wpływ na właściwości wypowiedzi językowych.
Literatura
Adam, J.M. 1997. Textes: types et prototypes. Paris : Nathan.
Bartlett, F. 1932. Remembering : a study in experimental and scial psychology. London: Cambrigde University Press.
Chomsky, N. 2000 New Horizons in the Study of Language and Mind. Cambrigde: Cambrigde University Press.
Nęcka, E., Orzechowski ,J. Szymura B., 2007. Psychologia poznawcza. Warszawa: Academica Wyd. SWPS, Wyd. Naukowe PWN.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: