Zajęcia specjalizacyjne (dydaktyka) 2 09-ZSD2-24
Student potrafi zdefiniować postawę krytyczną, wymienić główne umiejętności i działania wchodzące w zakres myślenia krytycznego; uzasadnić znaczenie myślenia krytycznego w procesie uczenia się, zwłaszcza w ujęciu konstruktywizmu społecznego; zdefiniować pojęcie umiejętności informacyjnych, uzasadnić znaczenie kompetencji informacyjnej w procesie N/U wspomaganego komputerowo; określić elementy sytuacji dydaktycznej decydujące o specyfice działań uczeniowych w Sieci; określić, na czym polega przygotowanie ucznia do korzystania z zasobów internetowych w procesie uczenia się j. obcego; zdefiniować pojęcie edukacji medialnej, uzasadnić jej znaczenie w kontekście kształcenia językowego, kompetencje zawodowe nauczyciela pracującego w środowisku wirtualnym : różne funkcje nauczyciela tutora, potrafi uzasadnić wartość kompetencji interkulturowej w pracy nauczyciela pracującego z dokumentami medialnymi, zna podstawowe zasady projektowania scenariuszy hybrydowych).
Literatura
Boisvert, J. 1999. La formation de la pensée critique. Théorie et pratique. Canada: De Bœck Université (Ed. du Renouveau Pédagogique).
Buckingham, D. 2003. Media education; literacy, learning and contemporary culture. Polity Press: Cambridge
Górecka J. (2006) : Développer la pensée critique à travers les discussions en langue étrangère, Kraków : Flair
Krajka J. (2007) : English Language Teaching in the Internet-Assisted Environment. Issues in the use of the web as a teaching medium, Lublin: Maria Curie-Skłodowska University Press.
Martin A. & H. Rader.(ed) 2003. Information and IT literacy. Enabling learning in the 21st century. London: Facet Publishing
Wilczyńska, W. (red.). 2002. Autonomizacja w dydaktyce języków obcych. Doskonalenie się w komunikacji ustnej. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: