Zajęcia specjalizacyjne – dydaktyczne 09-ZSD-ZU-ROM-22
Kategorie opisu i oceny dla interakcji asynchronicznych na przykładzie zadań argumentacyjnych
Proponowana refleksja ma na celu przedstawienie wybranych rozwiązań proponowanych na gruncie kształcenia wspomaganego przez komputer w zakresie organizowania procesów uczenia się online. Na zajęciach omówione zostaną wybrane narzędzia wypracowywane dla opisu i oceny interakcji uczniowskich podejmowanych w komunikacji pisemnej i asynchronicznej, zapośredniczonej przez komputer (głównie internetowe forum): w odniesieniu do wybranych ujęć teoretycznych i praktycznych omówione zostaną kategorie opisu i obserwacji dla dyskusji jako zadania komunikacyjnego, akcentujące jego argumentacyjny i poznawczy charakter. Proponowane ujęcie wpisuje się w perspektywę dyskursywną, a zadanie dyskusji online definiowane jest jako odrębny gatunek akademicki.
Treści zajęć koncentrują się wokół następujących bloków tematycznych:
1. Forum jako przestrzeń interakcji uczeniowych (potencjał zadań online, warunki sukcesu dla zadań online);
2. Analiza interakcji na forum w perspektywie dyskursywnej (1): gatunek dyskusja online jako przedmiot nauczania i narzędzie uczenia się;
3. Analiza interakcji na forum w perspektywie dyskursywnej (2): modele argumentacji krytycznej w kontekście refleksji akademickiej.
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2021/SL: | W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2018/SL: | W cyklu 2024/SL: |
Kryteria oceniania
Warunkiem uzyskania zaliczenia są: regularna obecność na zajęciach, aktywne uczestniczenie w zajęciach oraz pozytywna ocena otrzymana na teście końcowym.
Zaliczenie w formie pisemnej odbędzie się na ostatnich zajęciach kursu. Termin zaliczenia jest obowiązkowy dla wszystkich kursantów (nieobecność musi być usprawiedliwiona zwolnieniem lekarskim, przedłożonym w ciągu tygodnia).
Oceny zostaną wpisane do systemu USOS w ciągu 7 dni roboczych następujących po zaliczeniu.
Zaliczenie odbywa się na podstawie pytań wybranych z listy zagadnień przygotowanej przez wykładowcę (80% oceny).
Regularna obecność na zajęciach jest uwzględniona w ocenie kursu (20% oceny).
Literatura
Charlier, B. & F. Henri (red) 2010. Apprendre avec les technologies. Paris: PUF
Depover, Ch., Karsenti, Th., V. Komis. 2009. Enseigner avec des technologies. Favoriser les apprentissages, développer des compétences. Presses de l’Université de Québec: Québec.
Nissen, E., Poyet, R. & T. Soubrié (dir). 2011. Interagir et apprendre en ligne. ELLUG : Grenoble.
UWAGA: Egzamin m.in. sprawdzać będzie znajomość treści artykułów, podawanych w ramach zadania domowego na zakończenie każdych zajęć.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: