Zajęcia specjalizacyjne (dydaktyka) 1 09-ZSD-24
Student zna ogólną specyfikę badawczą glottodydaktyki jako nauki empirycznej. Rozumie istotę dociekań naukowych i odróżnia poznanie naukowe od poznania potocznego. Zna podstawowe wyznaczniki wiarygodności badania empirycznego i potrafi je uwzględnić w prostym badaniu empirycznym. Zna i potrafi zastosować schemat projektu badania empirycznego. Rozumie różnicę miedzy tematem a problemem badawczym. Zna procedurę operacjonalizacji pojęć występujących w modelu danego wycinka empirii. Rozumie znaczenie pytań badawczych. Rozumie konieczność operacjonalizacji pojęć zawartych w tych pytaniach i potrafi jej dokonać w prostych przypadkach.
Zna główne metody badawcze, w tym główne typy tzw. badań w działaniu. Zna i potrafi zastosować wybrane techniki pozyskiwania danych (w tym kilka wariantów technik obserwacyjnych) i opracowania danych. Potrafi skonstruować prawidłowo prostą ankietę, a także wykonać uproszczoną transkrypcję nagranego wywiadu czy interakcji dydaktycznej.
Literatura
Michońska-Stadnik, A i Wilczyńska, W. 2010. Metodologia badań w glottodydaktyce. Wprowadzenie. (w przygotowaniu).
Wilczyńska, W. 2002. "Apprentissage en semi-autonomie et son potentiel pour la recherche action (RA)", w: A. Niżegorodcew (red.), Beyond L2 Teaching. Language Research in Second Language Acquisition. Kraków: Jagiellonian University Press. 9-17.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: