Warsztaty wizerunkowo-mediacyjne 09-WWM-DU-12
1. Zarządzanie oddychaniem w tworzeniu wizerunku fonicznego
2. Zarządzanie fonacją w tworzeniu wizerunku fonicznego
3. Zarządzanie artykulacjami w tworzeniu wizerunku fonicznego
4. Zarządzanie intonacją w tworzeniu wizerunku fonicznego
5. Zarządzanie pauzami w tworzeniu wizerunku fonicznego
6. Zarządzanie dialektalnymi wariantami danego języka narodowego
7. Zarządzanie własnymi uczuciami
8. Zarządzanie słuchaniem komunikatów językowych
9. Zarządzanie gestami w tworzeniu wizerunku niewerbalnego
10. Zarządzanie wyrazem twarzy w tworzeniu wizerunku niewerbalnego
11. Zarządzanie „mową” ciała w tworzeniu wizerunku niewerbalnego
12. Zarządzanie zasobami graficznymi (pisemno – ikonicznymi) w tworzeniu wizerunku graficznego
13. Zarządzanie najnowszymi technologiami komunikacyjnymi
14. Zarządzanie zasobami stylistycznymi w tworzeniu wizerunku hybrydowego (fonicznego i graficznego).
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student /tka potrafi:
- Zarządzać mechanizmem produkcji mowy (oddychanie, fonacja, artykulacje) z uwzględnieniem estetyki mówienia
- Zarządzać mechanizmem percepcji mowy w różnych kontekstach komunikacyjnych
- Zarządzać mechanizmem kinestetycznym (gesty, wyraz twarzy, „mowa” ciała)
- Zarządzać zasobami graficznymi (pisemno – ikonicznymi) w sposób estetyczny
- Posiadać umiejętność wykonania komunikatu o charakterze graficznym celem użycia go w przestrzeni publicznej.
Kryteria oceniania
Przykładowe tematy projektów:
- Wystąpienia osób publicznych
- Struktura reklam graficznych
- Rola fonii i grafii w tworzeniu wizerunku.
Kryteria oceniania:
- aktywność w trakcie zajęć (korzystanie z konsultacji)
- umiejętność zaprezentowania projektu na zajęciach.
Skala ocen:
5,0 – bardzo dobre przygotowanie projektu
4,5 – jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami
4,0 – dobre przygotowanie projektu
3,5 – zadowalające przygotowanie projektu ze szczególnym uwzględnieniem strony estetycznej
3,0 – zadowalające przygotowanie projektu
2,0 – nieprzygotowanie projektu.
Literatura
Cook, G. 2001. The discourse of advertising. New York: Routledge.
DeVito, J. 2003. The essential elements of public speaking. Boston: Allyn & Bacon.
Ellis, M. and N. O’Driscoll. 1992. Giving presentations. Harlow: Longman Group Limited.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: