Wczesne nauczanie języków obcych 09-WNJO-ILS-11
---
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
posiada wiedzę na temat językowego rozwoju dziec,
posiada wiedzę na temat koncepcji nauczania języka obcego na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym, w tym nauczania metodą immersji,
zna najważniejsze zasady nauczania języka obcego na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym,
posiada wiedzę z zakresu rozwijania sprawności językowych na lekcji języka obcego z małymi dziećmi,
potrafi zaprojektować proces dydaktyczny,
posiada wiedzą na temat sposobu ewaluacji procesu nauczania oraz wiedzę dotyczącą diagnozowania poziomu umiejętności dzieci w zakresie L2.
Kryteria oceniania
Praca semestralna.
Kolokwium pisemne.
Praktyki zawodowe
-
Literatura
Bielicka, M. 2017. Efektywność nauczania języka niemieckiego na poziomie przedszkolnym i wczesnoszkolnym w dwujęzycznych placówkach edukacyjnych w Polsce. Poznań: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Bielicka, M. 2015 Deutsch als Fremdsprache im Elementar- und Primarbereich in Polen w Böttger H., Schlüter N. (red.) FFF-Fortschritte im frühen Fremdsprachenlernen. Braunschweig: Westermann.
Bielicka, M. 2017. Zur Instandsetzung der natürlichen Spracherwerbsprozesse und Sprachlernprozesse bei Kindern aus bilingualen Kitas und Grundschulklassen, Zielsprache Deutsch 1, 71-84.
Bleyhl, W. 2000. Fremdsprachen in der Grundschule. Grundlagen und Praxisbeispiele. Hannover: Schroedel Verlag.
Czaplikowska, R.; Kubacki, A. D. 2010. Grundlagen der Fremdsprachendidaktik. Kraków.
Czaplikowska, R.; Kubacki, A. D. 2016. Methodik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache. Chrzanów.
Europarat (2001): Gemeinsamer Europäischer Referenzrahmen für Sprachen: lernen, lehren, beurteilen, Berlin
Iluk, J. 2006. Jak uczyć małe dzieci języków obcych? Częstochowa. Lundquist-Mog, A. / Widlok, B. 2015. DLL 08: DaF für Kinder, Klett Verlag.
Pamuła, M. 2003. Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym. Warszawa.
Sopata, A. 2009. Erwerbstheoretische und glottodidaktische Aspekte des frühen Zweiterwerbs. Sprachentwicklung der Kinder im natürlichen und schulischen Kontext.
Tracy, R. 2007. Wie Kinder Sprachen lernen. Und wie wir sie dabei unterstützen können. Tübingen.
Widlok, B. und andere (Hg.) So lernen Kinder erfolgreich Deutsch. Berlin
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: