Wstęp do nauki o informacji 09-WNI-11
Właściwości i zachowanie się informacji, siły kierujące procesem jej przekazywania, technologia konieczna do jej obróbki w celu umożliwienia dostępu do niej i jej wykorzystania.
Treści kształcenia:
Piśmiennictwo z zakresu nauki o informacji
Kształcenie w dziedzinie nauki o informacji
Metodologiczne podstawy nauki o informacji
Prawa i prawidłowości w nauce o informacji
Cele kształcenia
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
Potrafi wskazać i opanować te fragmenty dyscyplin związanych z nauką o informacji które mogą mu być przydatne w działalności praktycznej i w badaniach
Potrafi prowadzic dyskusję na temat podstaw nauki o informacji z przedstawicielami innych dyscyplin
Potrafi formułować wymagania metodologiczne dotyczące umiejętności stawiania problemów w nauce o informacji. Potrafi sam poprawnie stawiać problemy w nauce o informacji
Potrafi ze zrozumieniem czytać publikacje na temat podstaw nauki o informacji
Potrafi odróżnić prace o charakterze pseudonaukowym od prac mających chcarakter naukowy
Potrafi wskazać na powiązania nauki o informacji z innymi dyscyplinami
Kryteria oceniania
Praca pisemna (60 % - dostateczny; 75 % dobry; 90 % bardzo dobry; 100 % celujący).
Literatura
Podstawowa:
Raber Douglas, The problem of information: an introduction to information science. Scarecrow Press, 2003.
Dodatkowa:
Melanie Norton; Introductory concepts in information science. Information Today. 2000
Bieżące publikacje z czasopism naukowych
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: