Wykład monograficzny 09-WML-11
Ogólne zasady i wymagania stawiane pracom licencjackim
Kwerenda biblioteczna – cel i metodologia przeprowadzenia
Struktura logiczna i formalna pracy licencjackiej
Styl naukowy – wyznaczniki, relacja do innych odmian funkcjonalnych języka rosyjskiego
Konstruowanie wypowiedzi w zależności od relacji do tekstu cudzego (stan badań, rozdział)
Funkcja metajęzykowa w pracy licencjackiej
Zasady sporządzania przypisów i bibliografii
Analiza przykładowych tekstów naukowych (z godnie z tematyką prac), ze względu na wartość merytoryczną, jak i zwrócenie uwagi na formę prezentacji treści
Wykonanie zadań związanych z analizą materiału językowego z różnych obszarów językoznawstwa
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
zna ogólne zasady i wymagania stawiane pracom licencjackim
samodzielnie zdobywać wiedzę z wykorzystaniem tradycyjnych i multimedialnych źródeł informacji
konstruować wypowiedź w języku rosyjskim zgodną z zasadami stylu naukowego
prawidłowo sporządzać przypisy bibliograficzne
samodzielnie analizować tekst naukowy, ze względu na wartość merytoryczną,
jak i ze zwróceniem uwagi na formę prezentacji treści
wykonać pracę licencjacką spełniającą wymagania sformułowane przez Wydział Neofilologii UAM
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania:
- obecność aktywny udział na zajęciach;
- systematyczne przygotowanie do zajęć.
Metody oceniania:
• Metody kształtujące:
bieżąca ocena i kontrola stopnia opanowania materiału zaprezentowanego podczas zajęć.
• Metody podsumowujące:
ostateczna, końcowa ocena polegająca na umiejętności zaprezentowania wiedzy nabytej w ramach przedmiotu podczas kolokwium zaliczeniowego.
Skala ocen:
• bardzo dobry (bdb; 5,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty;
• dobry plus (+db; 4,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty z pewnymi błędami lub nieścisłościami;
• dobry (db; 4,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych mniej istotnych aspektów;
• dostateczny plus (+dst; 3,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych istotnych aspektów lub z istotnymi nieścisłościami;
• dostateczny (dst; 3,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych ważnych aspektów lub z poważnymi nieścisłościami;
• niedostateczny (ndst; 2,0): brak osiągnięcia przez studenta zakładanych efektów kształcenia.
Literatura
Odpowiednio do ustalonego tematu pracy licencjackiej
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: