Wykład monograficzny (językoznawstwo kontr.) 09-WMJK-13
Pod koniec kursu student ma świadomość, iż nie można dokonać całkowitego opisu znaczenia jednostki językowej w oderwaniu od możliwych jej użyć w dyskursie. Rozumie, że każde pojedyncze znaczenie jednostki językowej da się zilustrować konkretnym modelem gramatycznym oddającym jakiś możliwy jej sens, a to z kolei przekłada się na charakter tworzonych obecnie na szeroką skalę nowoczesnych, elektronicznych, słowników językowych. Dzięki zdobytej wiedzy student wie, że można stosować do dwu (kilku) różnych języków tę samą metodologię mimo innej tradycji gramatycznej stosowanej w opisie tych systemów pod warunkiem pokonania barier terminologicznych.
Literatura
Gross, M., Méthodes en syntaxe, Paris, 1975.
Lamiroy, B., (éd.) Le lexique-grammaire, Travaux de Linguistique, No 37, DUCULOT.
Vetulani, G., Rzeczowniki predykatywne języka polskiego. W kierunku słownika syntaktycznego rzeczowników predykatywnych, UAM, 2000.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: