Wykład monograficzny 09-WM-M-22
Wykład analizuje najważniejsze zjawiska w chińskich i tajwańskich sztukach performatywnych, wizualnych i literackich ostatnich trzech dekad, sytuujac prezentowane zjawiska w szerokim kontekście politycznym, społecznym i kulturalnym, oraz w odniesieniu do podobnych zjawisk w kulturze euro-amerykańskiej. Zmierza do poszukiwania punktów wspólnych i odróżniających od siebie analizowane trendy, dzieła i twórców w kontekście międzykulturowym.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Rozumienie istoty przemian zachodzących we współczesnej kulturze Chin/Tajwanu w szerokim kontekście przemian politycznych i społecznych.
Rozumienie kulturotwórczej i estetycznej wartości wybranych zjawisk, twórców i dzieł z zakresu sztuk wizualnych, performatywnych i literackich.
Nabycie umiejętności analizowania wybranych zjawisk kultury Chin i Tajwanu oraz dostrzegania ich cech wyróżniajacych w odniesieniu do podobnych zjawisk z innych kręgów kulturowych.
Kryteria oceniania
Obecność na zajęciach.
Wartość merytoryczna prac pisemnych/prezentacji.
Literatura
J. Gittings, Historia współczesnych Chin. Od Mao do gospodarki rynkowej, Kraków 2010.
Gao Minglu (red.), Inside Out. New Chinese Art, New York 1998.
W. Larson, A. Weddel-Weddelsborg (red.), Inside Out. Modernism and Postmodernism in Chinese Literary Culture, Aarhus 1993.
Wang Xinmin, Zhongguo dangdai huaju yishu yanbian shi, Hangzhou 2000.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: