Drugi język zaawansowany – język włoski (EGZAMIN) 09-WLOSmgr-13
Zaawansowane struktury gramatyczne (tryb łączący, okresy warunkowe, partykuły „ci” i „ne”, stronę bierną, „si passivante”, mowę zależną i niezależną, imiesłów prosty i złożony, użycie bezokolicznika [„infinito presente e passato”], „participio presente e passato”.
Ćwiczenia gramatyczne i tłumaczeniowe na zastosowanie odpowiednich struktur gramatycznych i słownictwa.
Słownictwo umożliwiające swobodne wypowiadanie się o sztuce włoskiej, literaturze, nowych technologiach (ich zaletach i wadach), problemach współczesnej Italii.
Ćwiczenia rozwijające rozumienie ze słuchu i umiejętność transkrypcji usłyszanego tekstu.
Ćwiczenia rozwijające umiejętność redagowania dłuższych i bardziej złożonych wypowiedzi pisemnych, wykonanie projektu.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2019/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
1/ Zna zaawansowane struktury gramatyczne (tryb łączący, okresy warunkowe, partykuły „ci” i „ne”, stronę bierną, „si passivante”, mowę zależną i niezależną, imiesłów prosty i złożony, użycie bezokolicznika [„infinito presente e passato”], „participio presente e passato” oraz słownictwo na poziomie B2 wg poziomu biegłości językowej Rady Europy.
2/ Potrafi właściwie zastosować poznane struktury i jest w stanie tłumaczyć zdania z ich użyciem.
3/ Potrafi swobodnie wypowiadać się o sztuce włoskiej, literaturze, nowych technologiach (ich zaletach i wadach), problemach współczesnej Italii.
4/ Potrafi formułować dłuższe i bardziej złożone wypowiedzi pisemne.
5/ Rozumie ze słuchu trudniejsze wypowiedzi i potrafi z nich wyłowić konkretne informacje.
Kryteria oceniania
Kryteria egzaminacyjne - egzamin pisemny i ustny
Kolokwium pisemne
Kolokwium ustne
Esej
Egzamin praktyczny (obserwacja wykonawstwa)
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
1) T. Marin „Nuovo Progetto italiano 3”, Edilingua, Roma 2009.
2) A. De Giuli, C. Guastalla, C.M. Naddeo „Magari. Corso di lingua e cultura italiana”, Alma Edizioni, Firenze 2008.
3) Simona Simula “Conoscere l’italiano. Praktyczna gramatyka włoska z ćwiczeniami”, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011.
4) L. Buono Hodgard „Capire l’Italia e l’italiano”, Guerra Edizioni, 2002.
5) Materiały dostarczone przez wykładowcę (m.in. artykuły prasowe).
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Filmy fabularne:
1) Noi credevamo
2) La leggenda del pianista sull’oceano
3) Baarìa
4) L’uomo che verrà
5) La finestra di fronte
6) Mediterraneo
7) Nuovo Cinema Paradiso
8) L’uomo delle stelle
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: