Wstęp do filozofii języka 09-WFJ-LK-11
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięć EU student /ka:
- potrafi wskazać wpływ filozofii greckiej na kształt kultury europejskiej
- umie przedstawić główne stanowiska filozoficzne
- posiada znajomość podstawowych zagadnień z zakresu filozofii języka
- umie czytać ze zrozumieniem teksty z zakresu filozofii języka oraz poddawać je interpretacji w ramach przewidzianym przedmiotem
- potrafi samodzielnie analizować wybrane problemy filozoficzne
- ma wykształconą zdolność analitycznego i krytycznego myślenia
- potrafi wytłumaczyć na czym polega: koncepcja gry językowej, ujęcie języka jako nośnika prawdy, czy jako środka sugestii, perswazji, przekonywania
- potrafi pracować w grupie
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
Podstawowe kryteria:
• obecność na zajęciach;
• aktywny udział i zaangażowanie w trakcie zajęć;
• znajomość zalecanej literatury przedmiotu;
• pozytywne oceny z testów i kolokwiów(student ma prawo do poprawy ocen z testów);
• zaliczenie kolokwium semestralnego.
Skala ocen
Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane, z ewentualnymi pojedynczymi nieścisłościami, które nie mają znaczenia dla osiągnięcia poszczególnych efektów;
dobry plus (+db; 4,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z nielicznymi błędami;
dobry (db; 4,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub pojedynczych braków;
dostateczny plus (+dst; 3,5): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z szeregiem błędów i/lub brakami;
dostateczny (dst; 3,0): zakładane efekty uczenia się zostały uzyskane z dużymi błędami i/lub brakami;
niedostateczny (ndst; 2,0): zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane.
Literatura
Zalecana literatura:
• Ajdukiewicz, K. Zagadnienia i kierunki filozofii
• Arystoteles, Metafizyka (ks. IV § 1-2)
• Austin, J., Mówienie i poznawanie s. 311-334, 550-665
• Bartmiński, J., Językowe podstawy obrazu świata cz. I-II
• Descartes, R., Medytacje o pierwszej filozofii
• Descartes, R., Rozprawa o metodzie,
• Epikur, List do Herodota (Diogenes Laertios)
• Filek, J., Filozofia odpowiedzialności XX w
• Filozofia XX wieku (seria Myśli i Ludzie, wyd. 1990 lub 2002), red. Z. Kuderowicz
• Gadacz, T., Historia filozofii XX wieku.
• Hempoliński, M., Brytyjska filozofia analityczna
• Legowicz, J., Historia filozofii starożytnej Grecji i Rzymu
• Legowicz, J., Historia filozofii średniowiecznej
• Ossowska, M., Podstawy nauki o moralności;
• Platon, Obrona Sokratesa; Eutyfron, (fragment: XI C – XIII B 7); Państwo (ks. 7, fragmenty: I-VI)
• Prechtl, P., Wprowadzenie do filozofii języka
• Puzynina, J., Język wartości, r. VI
• Wittgenstein, L., Dociekania filozoficzne, cz. 1, § 1-43
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: