N Teorie subiektywne w dydaktyce języków obcych 09-TS-DL11
Teorie subiektywne. Autonomia ucznia
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Student definiuje pojęcie teorii subiektywnych. Objaśnia różnice pomiędzy teoriami naukowymi i teoriami subiektywnymi. Zna instrumenty badawcze w rekonstrukcji teorii subiektywnych. Analizuje czynniki powstawania teorii subiektywnych. Rozumie potrzebę rozwijania autonomii ucznia. Interpretuje wypowiedzi uczniów na temat uczenia się. Ma świadomość roli teorii subiektywnych w działaniach dydaktycznych. Potrafi oceniać działania dydaktyczne w oparciu o wiedzę glottodydaktyczną
Potrafi poszukiwać optymalnych rozwiązań dydaktycznych. Ma postawę refleksyjną.
Kryteria oceniania
Ocena aktywności w dyskusji, w czasie ewaluacji lekcji, wypowiedzi ustnych studentów, prezentacji wyników pracy grupowej, refleksji pisemnej na temat własnych teorii subiektywnych dot. uczenia się j. o.; ocena arkuszy obserwacyjnych sporządzonych przez studenta, test zaliczeniowy
Literatura
Kallenbach, Ch. 1996: Was Schüler und Schülerinnen über Fremdsprachenlernen denken? Tübingen: G. Narr; Michońska-Stadnik, A. 2013: Teoretyczne i praktyczne podstawy weryfikacji teorii subiektywnych w kształceniu nauczycieli języków obcych. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego; Nerlicki, K. 2011: Lernerreflexionen im Blickpunkt: polnische Studenten über ihre Lern- und Kommunikationserfahrungen. Hamburg: Dr. Kovac; Wolski, B. 2000: Rola teorii subiektywnych w badaniach autonomii uczenia się języków obcych. W: Neofilolog 19, 51-58.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: