Teorie komunikacji specjalistycznej 09-TKSwj-ILS-11
Miejsce komunikacji instytucjonalnej w systemie komunikacji specjalistycznej.
Cele, formy, techniki komunikacji wewnątrzorganizacyjnej.
Cele, formy, techniki komunikacji marketingowej.
Cele, formy, techniki komunikacji public relations.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Dysponuje wiedzą na temat istniejących teorii i modeli komunikacyjnych
Opisuje sytuacje komunikacyjne w przedsiębiorstwie, instytucji w kontekście poznanych modeli.
Potrafi pozyskiwać informacje, weryfikować ich prawdziwość, przetwarzać je w formy typowe dla komunikacji specjalistycznej
Potrafi pracować w zespole pełniąc różne role związane z komunikowaniem, umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem komunikacji specjalistycznej
Student jest zdolny do kompetentnej oceny i pomocy w rozwiązywaniu problemów w komunikacji.
Kryteria oceniania
Egzamin
Projekt
Literatura
A. Furdal, Językoznawstwo otwarte, Wrocław 1980
S. Grabias, Język w zachowaniach społecznych, Lublin 2001
F. Grucza, Lingwistyka stosowana. Historia - zadania - osiągnięcia, Warszawa 2007
S. Grucza, Od lingwistyki tekstu do lingwistyki tekstu specjalistycznego, Warszawa 2004
E. Łuczyński, J. Maćkiewicz, Językoznawstwo ogólne. Wybrane zagadnienia, Gdańsk 2007
M. Timoszuk, Język a teoria lingwistyczna, Warszawa 2005
B. Dobek-Ostrowska, Podstawy komunikowania społecznego, Warszawa 2009
E. M. Cenker, Negocjacje jako forma komunikacji interpersonalnej, Poznań 2011
R. B. Cialdini, Wywierania wpływu na ludzi: Teoria i praktyka, Gdańsk 2009
M. L. Knapp, Komunikacja niewerbalna w interakcjach międzyludzkich, Wrocław 2000
R. B. Adler, Relacje interpersonalne: Proces porozumiewania się, Poznań 2007
J.W. Wiktor, Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu, PWN, Warszawa 2013
T. Goban-Klas, P. Sienkiewicz: Społeczeństwo informacyjne: szanse, zagrożenia, wyzwania.
Wydawnictwo Fundacji Postępu Telekomunikacji, Kraków 1999
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: