Technologie informacyjne 09-TIPOR-11
Każde zajęcia z cyklu zostaną poświęcone na omówienie spełniającego założenia kursu, jednego narzędzia. Najpierw zostaną przedstawione dotyczące go podstawowe informacje o możliwościach wykorzystania i funkcjach. Po wstępie teoretycznym nastąpi prezentacja potencjału narzędzia w pracy z językami obcymi. Kurs przewiduje czynny udział studentów pod kątem samodzielnego wykorzystania możliwości narzędzia do celów takich jak nauka języków obcych, gromadzenie informacji o nich, komunikacja, tłumaczenie, a także przeszukiwanie zasobów internetowych materiałów naukowych. W dalszej perspektywie, kurs pokaże możliwości wykorzystania języków obcych do celów edukacyjnych, naukowych, zawodowych czy biznesowych.
Po odbyciu kursu studenci z jednej strony będą posiadać konkretną wiedzę o wybranych narzędziach internetowych, a z drugiej - nabędą i udoskonalą umiejętności ich samodzielnego wyszukiwania, kreatywnego ich wykorzystania oraz krytycznej oceny ich przydatności do indywidualnych celów.
Każdy student zostanie oceniony indywidualnie na podstawie własnego zaangażowania. Oceniane będą przede wszystkim umiejętności, których nabycie jest celem kursu, czyli wykorzystanie i ocena przydatności danego narzędzia. Na ocenę z kursu składają się:
- prezentacja jednego wybranego narzędzia
- wykorzystanie jednego, konkretnego narzędzia w praktyce
- aktywność na zajęciach
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
1. nabycie wiedzy o zakresie możliwości i charakterze użycia oprogramowania internetowego pomocnego w pracy z językami obcymi dostępnego na wolnej licencji
2. nabycie wiedzy z zakresu dostępnego oprogramowania
przydatnego w pracy z językami obcymi
3. rozwinięcie umiejętności obsługi oprogramowania przydatnego
w pracy z językami obcymi
4. wyrobienie umiejętności doboru technologii informacyjnych do
realizowania celów edukacyjnych
5. wyrobienie umiejętności sprawnego i trafnego wyszukiwania potrzebnych narzędzi i informacji
6. nabycie łatwości i efektywności w pracy z językami obcymi za pomocą oprogramowania w środowisku edukacyjnym, biznesowym, profesjonalnym
7. przygotowanie do uczestnictwa w edukacyjnej, wielojęzycznej społeczności internetowej
8. rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie
Kryteria oceniania
Każdy student otrzymuje ocenę końcową z kursu, na którą składają się:
1. ocena za przedstawienie jednego narzędzia internetowego służącego do pracy z językami obcymi
2. ocena za rzeczywiste wykorzystanie jednego przykładowego narzędzia w formie projektu
3. aktywność i praca na zajęciach
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: