Technologia informacyjna 09-TIHISPII-11
1/obsługa komputera, oprogramowania systemowego i urządzeń peryferyjnych w środowisku Windows; bezpieczeństwo systemu i 2/ochrona danych (zapora, ochrona antywirusowa, zabezpieczenie przed programami śledzącymi)
3/obsługa elementów oprogramowania pakietu biurowego (przygotowanie prezentacji, korzystanie z podstawowych funkcji obliczeniowych i statystycznych w arkuszu kalkulacyjnym)
4/obsługa narzędzi internetowych typu ICT przydatnych w edukacji (wiki, blog, podcast, chat, e-mail)
5/budowa i udostępnianie stron WWW
6/edycja plików audio/video
7/tworzenie i edycja plików graficznych i zdjęć
8/planowanie i wykonanie pracy projektowej z wykorzystaniem Internetu (WebQuest/wiki)
9/wyszukiwanie materiałów i narzędzi potrzebnych do realizacji zamierzonych zadań
10/przygotowanie materiałów językowych przystosowanych do udostępniania w formie b-learningu
11/podstawowe zasady korzystania z materiałów chronionych prawem o własności intelektualnej
12/korpusy językowe dostępne w Internecie – obsługa i wykorzystanie
13/internetowe bazy danych i e-czasopisma naukowe – dostęp i wyszukiwanie
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
1/wybiera techniki informacyjne odpowiednie do postawionych mu zadań
2/stosuje techniki informacyjne odpowiednie do postawionych mu zadań
3/korzysta z najnowszych narzędzi ICT znajdujących zastosowanie w edukacji, z poszanowaniem praw własności intelektualnej i pokrewnych przepisów prawa
4/sprawnie obsługuje aplikacje przydatne w edukacji i w innego rodzaju pracy z językiem obcym (np. pakiet Office, korpus językowy, translator, edycja plików audio)
5/rozumie konieczność ciągłego doskonalenia swoich umiejętności zawodowych
6/rozumie i wyjaśnia poszczególne funkcje oprogramowania i ich przydatność
7/rozumie zasady funkcjonowania edukacyjnych społeczności internetowych
8/rozumie zagrożenia wynikające z pracy z dziećmi i młodzieżą w Internecie i potrafi im przeciwdziałać
9/obiektywnie ocenia wkład pracy własnej i innych
10/stosuje zasady BHP w pracy z komputerem i innymi urządzeniami
Kryteria oceniania
• aktywność i obecność na zajęciach.
• prace projektowe (wiki, strona internetowa, prezentacja, itp.)
• zadania i testy na Moodle'u
Literatura
1) Gajek, Elżbieta. 2002. Komputery w nauczaniu języków obcych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
2) Pezda, Aleksandra. 2011. Koniec epoki kredy. Warszawa: Operon.
3) Karczewska, Dorota. 2009. „Klasyfikacja i ocena francuskojęzycznych zasobów glottodydaktycznych"; w: Problemy współczesnej dydaktyki języków obcych, M. Pawlak, M. Derenowski i B. Wolski (red.). Poznań-Kalisz, Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM w Kaliszu, UAM w Poznaniu (http://corydoras.nazwa.pl/ptn/index2.php?id=285)
4) Krajka J. 2007. English Language Teaching in the Internet-Assisted Environment. Issues in the use of the web as a teaching medium. Lublin: Maria Curie-Skłodowska University Press.
5) Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (z późniejszymi zmianami)
6) Dąbrowski, Marcin. 2008. „Technologia WEB 2.0 w edukacji”, w: Edukacja i Dialog, Maj 2008. (http://www.eid.edu.pl/archiwum/2008,1/maj,42/trendy,46/technologia_web_20_w_edukacji,166.html)
7) Gisbert Cervera, M. (2002): “El nuevo rol del profesor en entornos tecnológicos”, Acción Pedagógica, 11/1: 48-59, http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo [23.03.2012]
8) Gvirtz, S./Necuzzi, C. (2011): Educación y tecnologías: las voces de los expertos, Caba : Anses.
9) Pawlak, M. (2011): Autonomia w nauczaniu języka polskiego: uczeń a nauczyciel, Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM.
10) Sánchez Lobato, J./ Santos Gargallo, I. (2005): Vademécum para la formación de profesores: enseñar español como segunda lengua (L2)-lengua extranjera (LE), Madrid: SGEL.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: