PNJR - profil multimedialny - Alchemy Catalyst 09-TI-PNJRac-33
lokalizacja z perspektywy tłumacza
interfejs użytkownika programu Alchemy Catalyst
projekt lokalizacyjny
wyodrębnienie materiału do lokalizacji
formaty danych
pliki binarne, tekstowe, graficzne
lokalizacja UI (lokalizacja interfejsu)
lokalizacja UA (lokalizacja pomocy i dokumentacji)
strony kodowe, symbole zastępcze
internacjonalizacja (dostosowanie kulturowe lokalizowanego produktu do oczekiwań odbiorcy docelowego)
testowanie
praca z wieloma językami w programie Alchemy Catalyst
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenai się student /-tka:
potrafi obsługiwać program do lokalizacji stron internetowych Alchemy Catalyst
potrafi samodzielnie wykonywać zadania związane z obsługą programu Alchemy Catalyst zgodnie ze wskazówki formułowanymi przez nauczyciela
potrafi dostosować warstwę werbalną i ikoniczną tłumaczonych produktów (strona www. Aplikacja mobilna) do wymogów docelowego środowiska kulturowego
potrafi przetłumaczyć statyczne lub dynamiczne strony internetowe z wykorzystaniem HTML, SGML, XML, CGI, PHP, ASP lub technologii Flash
potrafi zespołowo realizować projekty z wykorzystaniem programu Alchemy Catalyst
umie samodzielnie zdobywać i pogłębiać wiedzę oraz poszerzać swoje umiejętności w zakresie posługiwania się programem Alchemy Catalyst
integrować nabytą wiedzę z zakresu informatyki z wiedzą filologiczną oraz stosować ją w różnych sytuacjach
Kryteria oceniania
Ocena stopnia osiągnięcia założonego efektu kształcenia poprzez analizę i korektę błędów popełnionych przez studenta w czasie ćwiczeń na zajęciach.
Ocena stopnia osiągnięcia założonego efektu kształcenia podczas zaliczenia końcowego polegającego na wykonaniu zadań w programie Alchemy Catalyst.
Skala ocen:
• bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności (w zakresie podanym w efektach kształcenia) i kompetencje personalne i społeczne;
• dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności (w zakresie podanym w efektach kształcenia) i kompetencje personalne i społeczne;
• dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności (w zakresie podanym w efektach kształcenia) i kompetencje personalne i społeczne;
• dostateczny plus (+dst; 3,5): zadawalająca wiedza, umiejętności (w zakresie podanym w efektach kształcenia) i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami;
• dostateczny (dst; 3,0): zadawalająca wiedza, umiejętności (w zakresie podanym w efektach kształcenia) i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami;
• niedostateczny (ndst; 2,0): niezadawalająca wiedza, umiejętności (w zakresie podanym w efektach kształcenia) i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Hofmann-Delbor S., Bartnicka M., Programiści i tłumacze. Wprowadzenie do lokalizacji oprogramowania, Wydawnictwo Helion 2017.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: