Język tamilski 09-TAMIL-56
Zakres tematyczny związany z tamilską literaturą współczesną.
Zakres tematyczny związany z drawidyjskim folklorem.
Zakres tematyczny związany z różnicami kulturowymi między światem Zachodu a Indiami i złożonością kulturową subkontynentu indyjskiego, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki Indii Południowych.
Słowotwórstwo – zagadnienia wybrane. Słowa echo, wyrazy dźwiękonaśladowcze. Rzeczowniki czynno-imiesłowowe, tzw. rzeczowniki odczasownikowe.
Umiejętność praktycznego zastosowania ww., tj.: umiejętność formowania bardziej złożonych i gramatycznie poprawnych wypowiedzi z właściwie dobranym słownictwem.
Tłumaczenie fragmentów tekstów literackich.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Student:
1. Ma pogłębioną wiedzę z zakresu kultury, literatury i historii Indii Południowych ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki tego obszaru
2. Ma rozszerzoną świadomość kompleksowej natury języka tamilskiego, jego historycznej złożoności i zmienności a także jego powiązania z językami drawidyjskimi i innymi językami jako źródłami zapożyczeń.
3. Umie bardzo sprawnie zdobywać wiedzę z wykorzystaniem słowników dwujęzycznych i jednojęzycznych oraz multimedialnych źródeł informacji.
4. Analizuje krytycznie przyczyny i przebieg omawianych na zajęciach zjawisk językowych, literackich lub kulturowych.
5. Potrafi korygować złożone błędy w dłuższych wypowiedziach ustnych i pisemnych w zakresie złożonych zagadnień gramatycznych, fonetycznych i ortograficznych, a także leksykalnych charakterystycznych dla tematów obowiązujących w tym semestrze.
6. Przygotowuje podczas zajęć streszczenia w języku tamilskim dłuższych opowieści usłyszanych dwukrotnie, bardziej złożone dialogi po tamilsku oraz tłumaczenia z języka tamilskiego na język polski i odwrotnie dość rozbudowanych zdań i tekstów związanych z tematyką obowiązującą w semestrze, zachowując coraz większą poprawność w zakresie bardziej złożonych zagadnień gramatycznych i ortograficznych, a także leksykalnych.
7. Ma świadomość posiadanej wiedzy oraz konieczności jej stałej aktualizacji.
Kryteria oceniania
Egzaminy, testy, sprawdziany, zadania tłumaczeniowe.
Literatura
Jesudasan, C., Jesudasan, H., A History of Tamil Literature, Calcutta 1961
Lehmann, T. 1989. A Grammar of Modern Tamil. Pondicherry. Pondicherry Institute of Linguistics and Culture.
Masilamani-Meyer, E. 2004. Guardians of Tamilnadu: Folk deities, folk religion, Hindu themes. Halle
Nilakanta Sastri, K. A. 1976., OUP India
Rajaram, S. 1987. A Intensive Course in Tamil. Mysore: Central Institute of Indian Languages
Shulman, D.D. 1980. Tamil Temple Myths. Princeton
Whitehead, H. 1988. The Village Gods of South India. Delhi
Zvelebil, K.V. 1974. Tamil Literature. Wiesbaden
Teksty, dialogi, filmy, historyjki obrazkowe, ćwiczenia, uzupełnione o własne materiały prowadzącego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: