Seminarium magisterskie - literackie 09-Semgrlit-24
- Struktura opracowania naukowego i jej podstawowe cechy
- Hipotezy badawcze w naukach humanistycznych
- Kryteria doboru materiału do badań (korpusu utworów literackich) stosownie do tematu pracy
- Kwestia „obiektywności” i „pluralizmu” w naukach humanistycznych na podstawie tematu seminarium
- Dobór i wyszukiwanie bibliografii do badanego zagadnienia
- Internet jako źródło informacji
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
- potrafi zbudować spójną i klarowną strukturę wypowiedzi pisemnej pod kątem określonego tematu
- stawia własne hipotezy badawcze
- umiejętnie dobiera korpus utworów literackich do analizy w ramach określonego tematu; wie, że korpus musi być reprezentatywny dla danego zjawiska
- potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać i selekcjonować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł
- potrafi formułować krytyczne sądy na temat prac innych autorów
- potrafi posługiwać się zaawansowanymi technologiami informacyjnymi w zakresie niezbędnym do wykonania konkretnego zadania badawczego
Kryteria oceniania
- Prezentacja przez studentów własnych planów pracy dyplomowej połączona z dyskusją
- Analiza przykładów hipotez badawczych w wybranych opracowaniach naukowych
- Omówienie przez prowadzącego zagadnienia pozyskiwania materiału do badań oraz kryteriów korpusu reprezentatywnego;
Analiza przykładów
Podstawą do zaliczenia seminarium będzie:
- Przygotowanie do zajęć i aktywny w nich udział
- Opracowanie planu własnej pracy magisterskiej
- Dobór korpusu utworów do analizy w pracy magisterskiej
- Sporządzenie wykazu podstawowych źródeł bibliograficznych
Literatura
1/Nasiłowska A. (red.), 2001, Ciało i tekst: feminizm e literaturoznawstwie – antologia. Warszawa: Instytut Badań Literackich.
2/ Butler J., 2008, Uwikłani w płeć. Feminizm i polityka tożsamości. Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej.
3/Hyży E., 2003, Kobieta, ciało, tożsamość. Teorie podmiotu w filozofii postmodernistycznej końca XX wieku. Kraków: Universitas.
3/ Seweryniak H. 2000, Metodyka uczenia się pisania prac dyplomowych. Płock.
4/ Eco U. 2007, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów. Warszawa.
5/ Kozłowski R. 2009, Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych z wykorzystaniem programu komputerowego i Internetu. Warszawa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: