Seminarium magisterskie językoznawcze 09-Semgrjęz-34
Przedmiotem zajęć jest dalsza praca nad redakcją pracy magisterskiej, w szczególności zaś analiza wyekscerpowanych z korpusów jednostek leksykalnych poddanych analizie, ich klasyfikacja, porównanie i omawianie, a także praca nad spójnością tekstu (spójniki, spójniki tekstowe, deiksa, synonimia) oraz językowo-kulturowa analiza wybranych zagadnień, zaproponowanych przez Prowadzącą.
W cyklu 2020/SZ:
Przedmiotem zajęć jest dalsza praca nad redakcją pracy magisterskiej, w szczególności zaś analiza wyekscerpowanych z korpusów jednostek leksykalnych poddanych analizie, ich klasyfikacja, porównanie i omawianie, a także praca nad spójnością tekstu (spójniki, spójniki tekstowe, deiksa, synonimia) oraz językowo-kulturowa analiza wybranych zagadnień, zaproponowanych przez Prowadzącą. |
W cyklu 2021/SZ:
Przedmiotem zajęć jest dalsza praca nad redakcją pracy magisterskiej, w szczególności zaś analiza wyekscerpowanych z korpusów jednostek leksykalnych poddanych analizie, ich klasyfikacja, porównanie i omawianie, a także praca nad spójnością tekstu (spójniki, spójniki tekstowe, deiksa, synonimia) oraz językowo-kulturowa analiza wybranych zagadnień, zaproponowanych przez Prowadzącą. |
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Kod ECTS
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
W cyklu 2018/SZ: obowiązkowe | W cyklu 2021/SZ: obowiązkowe | Ogólnie: fakultatywne | W cyklu 2019/SZ: obowiązkowe | W cyklu 2020/SZ: obowiązkowe |
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2019/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
rozumie, że treści zawarte w pracy magisterskiej muszą być zgodne z tematem, oraz że nie mogą wykraczać poza dziedzinę językoznawstwa włoskiego, a także że muszą być uporządkowane (spójny tekst)
posiada umiejętność redagowania poszczególnych fragmentów pracy; stosuje się do wymogów merytoryczno-formalnych stawianych pracom magisterskim
samodzielnie wyszukuje i proponuje dodatkową literaturę na temat podjęty w pracy magisterskiej
z wyznaczonego korpusu potrafi samodzielnie pozyskać konkretne informacje w związku z tematem pracy magisterskiej (np. dotyczących frekwencji elementów językowych, typów jednostek i struktur, różnych ich użyć itp.)
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
- obecność na zajęciach
- aktywny udział studenta w zajęciach (dyskusja, prezentacje itp.)
- przygotowanie do zajęć (wykonanie zadań)
- umiejętność wyszukania fachowej literatury
- lektura tekstów naukowych
- współpraca z kolegami i z promotorem
-sprawdzian końcowy.
Skala ocen:
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Praktyki zawodowe
nd
Literatura
Szerokie spektrum opracowań z różnych dziedzin językoznawstwa włoskiego.
Uwagi
W cyklu 2020/SZ:
- |
W cyklu 2021/SZ:
- |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: