Seminarium specjalizacyjne - literaturoznawstwo 2 09-SSL2-1MH-13
Treści programowe dla przedmiotu:
Wybrane tematy badawcze literaturoznawcze
Źródła informacji odpowiednie dla pracy monograficznej
Współczesne formy interpretacji tekstu artystycznego oraz ich znaczenie dla badań literaturoznawczych
Terminologia literaturoznawcza
Techniki analizy tekstów literackich
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2022/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
potrafi szczegółowo omówić literaturoznawczy temat badawczy
potrafi zastosować teorię literaturoznawczą w praktycznej analizie literatury napisanej w Hiszpanii
jest w stanie scharakteryzować i zanalizować dany tekst literacki pod względem użytych w nim środków wyrazu
potrafi odpowiednio posługiwać się źródłami informacji właściwymi dla wybranego tematu badawczego literaturoznawczego
stosuje terminologię literaturoznawczą w opisie dzieła literackiego
potrafi omawiać wybrane na zajęciach okresy literackie oraz przykłady jego najważniejszych przedstawicieli
potrafi zredagować pracę magisterską
Kryteria oceniania
Sposoby oceniania:
Egzamin pisemny
Kolokwium ustne
Esej
Dodatkowe sposoby:
- obecność na zajęciach;
- aktywne uczestnictwo w dyskusjach;
- znajomość literatury;
- sprawozdanie semestralne.
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
- ALBALADEJO, Tomás (1989). Retórica. Madrid: Síntesis.
- ANDERSON IMBERT, Enrique (1999). Teoría y técnica del cuento. 3a ed. Letras e Ideas. Barcelona: Ariel.
- ASENSI Pérez, Manuel (1998). Historia de la teoría de la literatura, I: Desde los inicios hasta el siglo XX. Valencia: Tirant lo Blanch.
- BOBES NAVES, M. del Carmen (1993). La novela. Teoría de la Literatura y Literatura Comparada. Madrid: Síntesis.
- EAGLETON, Terry (1983). Una introducción a la teoría literaria. Trad. de José Esteban Calderón. Lengua y Estudios Literarios. México: Fondo de Cultura Económica, 1983.
- GARRIDO DOMÍNGUEZ, Antonio (1996). El texto narrativo. Teoría de la Literatura y Literatura Comparada. Madrid: Síntesis.
- GARRIDO DOMÍNGUEZ, Antonio (ed.) (1997). Teorías de la ficción literaria. Lecturas. Madrid: Arco/Libros.
- GÓMEZ REDONDO, Fernando (1996). La crítica literaria del siglo XX. Autoaprendizaje, 12. Madrid: EDAF.
- GUILLÉN, Claudio (2005). Entre lo uno y lo diverso: Introducción a la Literatura Comparada (Ayer y hoy). Marginales, 229. Barcelona: Tusquets.
- POZUELO YVANCOS, (1988). Teoría del lenguaje literario. Crítica y Estudios Literarios. Madrid: Cátedra.
- SELDEN, Raman, Peter WIDDOWSON & Peter BROOKER (2001). La teoría literaria contemporánea. Trad. de Juan Gabriel López Guix & Blanca Ribera de Madariaga. 3a ed. Ariel Literatura y Crítica. Madrid: Ariel.
- TODOROV, Tzvetan (1991). Teorías del símbolo. Trad. de Francisco Rivera. Estudios. Caracas: Monte Ávila.
- VILLANUEVA, Darío (red.) (1994). Avances en Teoría de la Literatura: Estética de la Recepción, Pragmática, Teoría Empírica y Teoría de los Polisistemas. Avances en…, 3. Santiago de Compostela: Universidade de Santiago de Compostela.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: