Seminarium specjalizacyjne - językoznawstwo hiszpańskie i iberoamerykańskie 09-SSJHI-5LH-11
1. Praca licencjacka - regulamin UAM
2. Techniki pisania prac naukowych.
3. Struktura i opracowanie pracy naukowej.
4. Analiza wybranych artykułów z zakresu językoznawstwa hiszpańskojęzycznego. .
5.Aspekty formalne dot. prezentacji referatu. Techniki prezentacji.
6. Ewaluacja pracy akademickiej.
7. Refleksje na temat języka, kultury i komunikacji (językoznawstwo hiszpańskojęzyczne)
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2024/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
Wyjaśnia specyfikę badań językoznawczych w zakresie analizy porównawczej języka hiszpańskiego i innych języków obecnych na Półwyspie, w tym dialektów i jego odmian.
Analizuje wybrane artykuły naukowe z dziedziny językoznawstwa. Zna podstawowe metody badawcze.
Ma uporządkowaną wiedzę na temat struktury i opracowania pracy licencjackiej.
Zna założenia pisania pracy z dydaktyki językowej. Identyfikuje rodzaj prac: aplikacyjnej, analityczno - krytycznej i empirycznej oraz wyjaśnia ich cele oraz strukturę.
Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego.
Potrafi wybrać temat, dziedzinę oraz określić problem badawczy pracy licencjackiej z zakresu językoznawstwa i dydaktyki j. hiszpańskiego. Zna kryteria oceny pracy licencjackiej.
Ma świadomość kompleksowej natury języka ze szczególnym uwzględnieniem obszaru kulturowego języka hiszpańskiego
Wie, jak kompletować wybraną bibliografię, zna zasady cytowania, umie redagować noty bibliograficzne.
Samodzielnie opracowuje materiały źródłowe. Zna zasady obsługi edytora tekstu
Korzysta ze źródeł literaturowych; wie, jak korzystać ze źródeł elektronicznych (Internet)
Kryteria oceniania
Metody:
Esej
Egzamin praktyczny (obserwacja wykonawstwa)
Kryteria:
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
‒ ARIZA, M., (1998). El comentario filológico de textos, Arco/Libros, Madrid.
‒ BIELEC, E., J., (2000). Podręcznik pisania prac, Drukarnia Patria, Kraków.
‒ ECO, U., (2006). Cómo se hace una tesis, Gedisa, Barcelona.
‒ CREME, P., (2000). Escribir en la universidad, Gedisa , Barcelona, 2001.
‒ LAPESA, R. (1996). El español moderno y contemporáneo, Gredos, Madrid. .
‒ MAĆKIEWICZ J., (1995). Jak pisać teksty naukowe, UG, Gdańsk.
‒ OLIVER, P., (1999). Jak pisać prace uniwersyteckie, Kraków.
‒ PYTKOWSKi W., (1995). Organizacja badań i ocena prac naukowych, PWN, Warszawa.
‒ PUŁŁO, A., (2004). Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Lexis Nexis, Warszawa.
‒ WILCZYŃSKA, W., MICHOŃSKA-STADNIK A., (2010), Metodologia badań w glottodydaktyce, Avalon, Kraków.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: