Seminarium specjalizacyjne dydaktyczne 1 09-SSD1-MF-22
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2024/SL: | W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2021/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć student/ka:
potrafi określić dynamikę nabywania językowych kompetencji komunikacyjnych oraz rozumie złożoność pojęcia kompetencji uczenia się
zna podstawowe tendencje w badaniach nad strategiami uczenia się i potrafi ocenić ich przydatność w dydaktyce językowej
potrafi opracować na użytek konkretnej sytuacji w klasie narzędzie diagnostyczne pomocne w oszacowaniu trudności językowych uczniów
prawidłowo interpretuje treści zawarte w opracowaniach naukowych; pokonuje trudności związane z aparatem pojęciowym z dziedziny nauk o poznaniu, nauk o komunikacji i dydaktyki językowej
wykazuje aktywną postawę na zajęciach, potrafi pracować samodzielnie nad wybranym problemem oraz współpracować z kolegami i z wykładowcą; jest otwarty na dyskusję.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM (wykonanie mini badania - projektu na zakończenie zajęć):
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne;
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne;
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne;
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami;
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami;
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Gaté, J.P. 2012. Pratiquer le dialogue pédagogique à l’Université. Lyon : Chronique Sociale .
Karpińska-Szaj, K., Wojciechowska, B., Lewandowska, A., Sopata, A. 2019. Reformulation in foreign language learning. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Karpińska-Szaj, K. et J. Zajac. 2012. (red.). Autour de la compétence d’apprentissage de langues : gestion des ressources métacognitives et cognitives. Synergies – Pologne 9. Revue du GERFLINT.
Sujecka-Zając, J. 2016. Kompetentny uczeń na lekcji języka obcego. Wstęp do glottodydaktyki mediacyjnej. Warszawa : Werset.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: