Seminarium specjalizacyjne językoznawcze 09-SPECmgrJ11-44
W ramach podanego zakresu tematycznego będą poruszane następujące zagadnienia:
- specyfika umiejętności kategoryzacji pojęciowej w języku pierwszym i drugim, w tym w ujęciu genetycznym,
- typy różnic pojęciowych i granice ich wyjaśniania w ramach regularności systemowych,
- rozwój poglądów w kwestii relacji: język a myślenie,
- naukowe ujęcia konceptualizacji gramatycznej – na przykładzie systemu rodzajnika i czasów gramatycznych,
- specyfika konceptualizacji semantycznych w ujęciu porównawczym polsko-francuskim.
Cele kształcenia
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu konwersatorium student:
- rozumie społeczno-kulturowe podłoże odmienności pojęciowej języków
- zna główne zakresy odrębności pojęciowej j. francuskiego
- potrafi poprawnie zidentyfikować i zanalizować daną kategorię różnic
- wykorzystuje swą wiedzę we własnym doskonaleniu obcojęzycznym
- zna ujęcia naukowe przydatne w interpretacji tych różnic
- potrafi zaprojektować postępowanie analityczne w odniesieniu do danego - typu trudności pojęciowych
- umie w sposób przystępny wyjaśnić główne kategorie odrębności pojęciowej j. francuskiego
Kryteria oceniania
- obecność na zajęciach
- aktywny udział w dyskusjach na zajęciach;
- uczestnictwo w zadaniach zespołowych w trakcie zajęć i poza nimi
- umiejętność kreatywnego, krytycznego, rzetelnego podejścia do analizowanych zagadnień
- umiejętność komunikacji i pracy w grupie
- wyszukiwanie serii odpowiednich przykładów i ich interpretacja wg przedstawionych ujęć teoretycznych
-czytanie wskazanej literatury – praca samodzielna
Literatura
- obecność na zajęciach
- aktywny udział w dyskusjach na zajęciach;
- uczestnictwo w zadaniach zespołowych w trakcie zajęć i poza nimi
- umiejętność kreatywnego, krytycznego, rzetelnego podejścia do analizowanych zagadnień
- umiejętność komunikacji i pracy w grupie
- wyszukiwanie serii odpowiednich przykładów i ich interpretacja wg przedstawionych ujęć teoretycznych
-czytanie wskazanej literatury – praca samodzielna
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: