Warsztaty wizerunkowo-mediacyjne 09-SNJL2-11
1. Zarządzanie oddychaniem w tworzeniu wizerunku fonicznego.
2. Zarządzanie fonacją w tworzeniu wizerunku fonicznego.
3. Zarządzanie artykulacjami w tworzeniu wizerunku fonicznego.
4. Zarządzanie intonacją w tworzeniu wizerunku fonicznego.
5. Zarządzanie pauzami w tworzeniu wizerunku fonicznego.
6. Zarządzanie dialektalnymi wariantami danego języka narodowego.
7. Zarządzanie własnymi emocjami.
8. Zarządzanie słuchaniem komunikatów językowych.
9. Zarządzanie gestami w tworzeniu wizerunku niewerbalnego.
10. Zarządzanie wyrazem twarzy w tworzeniu wizerunku niewerbalnego.
11. Zarządzanie „mową” ciała w tworzeniu wizerunku niewerbalnego.
12. Zarządzanie zasobami graficznymi (pisemno – ikonicznymi) w tworzeniu wizerunku graficznego.
13. Zarządzanie najnowszymi technologiami komunikacyjnymi.
14. Zarządzanie zasobami stylistycznymi w tworzeniu wizerunku hybrydowego (fonicznego i graficznego).
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się dla zajęć w zakresie Wiedzy – Student/ka:
W1
zna terminologię dotyczącą ekspresji ludzkiej w kontekście tworzenia wizerunku i komunikacji mediacyjnej
W2
rozumie mechanizmy zarządzania komunikacją wizerunkowo-mediacyjną
------------
Efekty uczenia się dla zajęć w zakresie Umiejętności – Student/ka:
U1
potrafi zarządzać mechanizmem produkcji mowy (oddychanie, fonacja, artykulacje) z uwzględnieniem estetyki mówienia
U2
potrafi zarządzać mechanizmem percepcji mowy w różnych kontekstach komunikacyjnych
U3
potrafi zarządzać mechanizmem kinestetycznym (gesty, wyraz twarzy, „mowa” ciała)
U4
posiada umiejętność wykonania komunikatu o charakterze graficznym celem użycia go w przestrzeni publiczne
------------
Efekty uczenia się dla zajęć w zakresie Kompetencji społecznych – Student/ka:
K1
jest świadomy/a ważności komunikacji wizerunkowomediacyjnej w różnych niszach komunikacyjnych
K2
jest wrażliwy/a na komunikację wizerunkowomediacyjną w różnych niszach komunikacyjnych
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia zajęć:
- obecność na zajęciach,
- aktywny udział i zaangażowanie w trakcie zajęć,
- znajomość zalecanej literatury przedmiotu,
- korzystanie z konsultacji w ramach nieobecności,
- umiejętność zaprezentowania wiedzy nabytej w ramach przedmiotu,
- wykonanie i zaprezentowanie projektów warsztatowych.
Literatura
Literatura obowiązkowa:
1. DeVito, J. 2003. The essential elements of public speaking. Boston: Allyn & Bacon.
2. Ellis, M. and N. O’Driscoll. 1992. Giving presentations. Harlow: Longman Group Limited.
Literatura dodatkowa:
1. Puppel, S. 2016. „Kuźnia Hefajstosa czyli krótki zarys teorii wizerunku w komunikacji człowieka”. Scripta Neophilologica Posnaniensia XVI. 109-124.
2. Puppel, S. I J. Puppel. 2020. “Image, or what? An attempt towards a holistic exploration”. Scripta Neophilologica Posnaniensia XX. 205-210.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: