Seminarium magisterskie literaturoznawcze 09-SML2-2MH-24
Treści kształcenia dla przedmiotu:
Dostosowanie właściwego modelu badań naukowych/ literaturoznawczych do wybranego tematu.
Narzędzia właściwe do badań naukowych.
Przedstawienie na forum grupy tematów, uprzednio ustalonych z prowadzącym.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2021/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
1/ Wyróżnić modele badań naukowych/ literaturoznawczych właściwe dla konkretnego tematu pracy.
2/ Rozpoznać podstawowe narzędzia badań naukowych/ literaturoznawczych.
3/ Poprawnie przedstawić temat badawczy i przeprowadzić wokół niego argumentację na forum klasy.
Kryteria oceniania
Sposoby oceniania:
Egzamin pisemny
Prezentacja multimedialna
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Barrantes Echavarría, R. Investigación. Un camino al Conocimiento. Un enfoque Cuantitativo y cualitativo. San José, C.R.: EUNED, 2013.
Gallardo, H., Elementos de investigación académica. San José, C. R.: EUNED, 1992.
Hernández, R., Fernández, C., & P. Baptista. Metodología de la investigación. México DF: McGraw Hill, 2014.
Paun de García, S., Manual práctico de investigación literaria. Cómo preparar informes, trabajos de investigación, tesis y tesinas. Madrid: Castalia, 2003.
Müller Delgado, M. V., Guía para la elaboración de Tesis y consultorio gramatical. San José, C. R.: Editorial Universidad de Costa Rica, 2000.
Pardinas, F. Metodología y técnicas de investigación en ciencias sociales. México: Siglo XXI, 1982.
Taborga, H., Cómo hacer una tesis. México: Grijalbo, 1995.
Zubizarreta, A., La aventura del trabajo intelectual. México: Fondo Educativo Interamericano, 1981.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: