Seminarium magisterskie literaturoznawcze 09-SML-RUM-44
Przedmiotem zajęć objęte są następujące zagadnienia:
1/ Lektura i omawianie właściwie dobranej literatury naukowej reprezentatywnej dla wybranej przez studenta problematyki literaturoznawczej
2/ Kryteria doboru materiału do badań. Korpusy tekstów. Charakterystyka literaturoznawcza różnych typów dyskursu.
3/ Przedmiot badań. Opis, analiza, synteza, raport itp.
4/ Wymogi formalne prac naukowych – na podstawie lektur oraz redagowanej pracy magisterskiej
5/ Przykłady możliwego zastosowania wyników badań literaturoznawczych studenta (np. w dydaktyce czy w przekładoznawstwie
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
1/ jest przygotowany do określenia swoich zainteresowań badawczych w zakresie literaturoznawstwa rumuńskiego
2/ zna różne podejścia stosowane w analizie literaturoznawczej i dobiera do nich odpowiednią terminologię
3/ potrafi samodzielnie wyszukać literaturę potrzebną do zorientowania się w badaniach naukowych oraz dokonać jej wyboru odpowiednio do tematyki
4/ rozpoznaje dyskurs naukowy jako typ mający swoją specyfikę; prawidłowo interpretuje treści zawarte w pracach naukowych; pokonuje trudności związane z aparatem pojęciowym; korzysta z różnych opracowań, dostrzega relacje między tradycyjnym opisem a pewnymi formalizmami
5/ rozpoznaje kryteria doboru odpowiedniego materiału do badań; wie, że korpus badawczy musi być reprezentatywny dla analizowanego zjawiska; potrafi rozpoznawać i opisywać różne typy tekstów literackich i charakteryzować je za pomocą literaturoznawczej terminologii
6/ na podstawie zdobytej wiedzy, student określa swój korpus badawczy oraz potrafi przeanalizować wybrane zjawiska
7/ prawidłowo interpretuje treści zawarte w opracowaniach naukowych; rozpoznaje w nich elementy analityczne i syntetyczne
8/ rozróżnia wymogi formalne stawiane pracom naukowym od innych
9/ prawidłowo interpretuje wyniki badań literaturoznawczych i potrafi dostrzec ich zastosowanie (np. w dydaktyce czy przekładoznawstwie)
10/ wykazuje aktywną postawę na zajęciach, umie pracować samodzielnie nad tekstem oraz współpracować z kolegami i z promotorem; jest otwarty na dyskusję
Kryteria oceniania
- obecność na zajęciach
- aktywny udział studenta w zajęciach (dyskusja, prezentacje itp.)
- przygotowanie do zajęć (wykonanie zadań)
- umiejętność wyszukania fachowej literatury
- lektura tekstów naukowych
- współpraca z kolegami i z promotorem
Literatura
Szerokie spektrum opracowań z różnych dziedzin literaturoznawstwa
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: