Seminarium magisterskie literaturoznawcze 09-SML-2MF-24
Treści ksztalcenia:
Struktura opracowania naukowego i jej podstawowe cechy.
Hipotezy badawcze w naukach humanistycznych.
Kryteria doboru materiału do badań (korpusu utworów literackich) stosownie do tematu pracy.
Kwestia „obiektywności” w naukach humanistycznych.
Dobór i wyszukiwanie bibliografii do badanego zagadnienia
Internet jako źródło informacji.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2021/SL: | W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2018/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
1/ potrafi zbudować spójną i klarowną strukturę pracy pisemnej pod kątem określonego tematu;
2/ stawia własne hipotezy badawcze;
3/ umiejętnie dobiera korpus utworów literackich do analizy w ramach określonego tematu; wie, że korpus musi być reprezentatywny dla danego zjawiska;
4/ potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać i selekcjonować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł;
5/ potrafi formułować krytyczne sądy na temat prac innych autorów;
6/ potrafi posługiwać się zaawansowanymi technologiami informacyjnymi w zakresie niezbędnym do wykonania konkretnego zadania badawczego.
Kryteria oceniania
- przygotowanie ostatecznej wersji planu pracy;
- przygotowanie hipotez roboczych do własnej pracy magisterskiej;
- opracowanie na zajęciach korpusów przykładowych.
Literatura
Eco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.
Kozłowski H., Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych z wykorzystaniem programu komputerowego i Internetu, Warszawa 2009.
Dodatkowo: literatura odpowiednia do tematu przygotowywanej pracy magisterskiej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: