Seminarium magisterskie literaturoznawcze 09-SML-1MH-14
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu:
Omówienie zasad i metod realizacji pracy badawczej na poziomie magisterskim
Przedstawienie zasad pozyskiwania literatury naukowej oraz dokonywania właściwego wyboru źródeł; przedstawienie pojęć i zasad z zakresu ochrony prawa autorskiego
Przedstawienie autorów i tematów o istotnym znaczeniu dla kultury i literatury krajów hiszpańskojęzycznych
Przedstawienie różnych metod analizy i interpretacji tekstu literackiego (na podst. prac naukowych)
Prezentacja i dyskusja nad zgłaszanymi przez studentów projektami prac magisterskich; rozwijanie umiejętności budowania fundamentów teoretycznych pracy, jej korpusu badawczego i metodologii badań
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:
ma pogłębioną wiedzę przedmiotową i metodologiczną w zakresie określonym tematyką zajęć
Potrafi stosować metody i instrumentarium naukowe we własnych poszukiwaniach badawczych potrafi zastosować teorię i terminologię literaturoznawczą w praktycznej analizie dzieła literackiego
potrafi samodzielnie zdobyć wiedzę związaną z problematyką pracy dyplomowej ; zna problematykę badawczą w zakresie dziedziny związanej z podjętym tematem; potrafi odpowiednio posługiwać się źródłami informacji właściwymi dla wybranego tematu badawczego literaturoznawczego
Potrafi określić cele i zadania potrzebne do realizacji przyjętego zakresu badań ;potrafi szczegółowo omówić literaturoznawczy temat badawczy
potrafi formułować krytyczne sądy na temat wyników przedstawionych w pracach badawczych
Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego
Potrafi konsultować przyjęte przez siebie rozwiązania projektu pracy magisterskiej z promotorem oraz grupą zajęciową
Kryteria oceniania
Sposoby oceniana:
Projekt
Prezentacja multimedialna
Kryteria:
Sprawdzenie znajomości modeli i teorii współczesnych dot. kultury i jej związków z badaniami literackimi
Sprawdzenie wiedzy studentów o różnych hispanoamerykańskich podejściach teoretycznych do badań literackich w perspektywie interdyscyplinarnej
Sprawdzenie umiejętności formułowania celów badawczych.
Kryteria oceniana:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
BACZYŃSKA, Beata (2014), Historia Literatury hiszpańskiej. Warszawa: PWN,.
BALLESTER, Josep (2015). La formación lectora y literaria. Barcelona: Graó.
BOBES NAVES, M. del Carmen (1993). La novela. Teoría de la Literatura y Literatura Comparada. Madrid: Síntesis.
GARCÍA BERRIO, Antonio., HERNÁNDEZ FERNÁNDEZ, Teresa (2012). Crítica literaria : iniciación al estudio de la literatura. Madrid: Cátedra.
GARRIDO DOMÍNGUEZ, Antonio (ed.) (1997). Teorías de la ficción literaria. Lecturas. Madrid: Arco/Libros.
GÓMEZ REDONDO, Fernando (1996). La crítica literaria del siglo XX. Autoaprendizaje, 12. Madrid: EDAF.
GRACIA J., RÓDENAS, D. (2011), Derrota y restitución de la modernidad 1939-2019. Vol. 7 de Historia de la literatura española, dir. José-Carlos Mainer. Barcelona: Crítica.
MARTÍNEZ ARNALDOS, Manuel, PUJANTE SEGURA, Carmen Ma (eds.) (2017). La teoría literaria ante la narrativa actual. Murcia: Universidad de Murcia.
POZUELO YVANCOS, (1988). Teoría del lenguaje literario. Crítica y Estudios Literarios. Madrid: Cátedra.
Literatura uzupełniająca jest określana każdorazowo w odniesieniu do wybranego przez studenta tematu
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: