Seminarium magisterskie literaturoznawcze II 09-SMHLIT-14
Aktualne modele i teorie kultury oraz ich znaczenie dla badań literaturoznawczych.
Dyskusja o szczególnym wpływie teoretycznym intelektualistów i myślicieli hiszpańskojęzycznych na ukształtowanie się interdyscyplinarnego podejścia do badań literackich.
Przedstawienie rodzajów i cech charakterystycznych badań naukowych.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
1/ Rozpoznać i krytycznie omówić współczesne modele i teorie kultury i ich znaczenie w badaniach literackich.
2/ Rozpoznać i krytycznie ocenić szczególny wkład teoretyczny intelektualistów i myślicieli hiszpańskojęzycznych w rozwoju podejścia interdyscyplinarnego w badaniach literackich.
3/ Rozróżnić rodzaje i cechy charakterystyczne badań naukowych.
Kryteria oceniania
Sprawdzenie znajomości modeli i teorii współczesnych dot. kultury i jej związków z badaniami literackimi
Sprawdzenie wiedzy studentów o różnych hispanoamerykańskich podejściach teoretycznych do badań literackich w perspektywie interdyscyplinarnej
Sprawdzenie umiejętności formułowania celów badawczych.
Literatura
1. Gallardo, H., Elementos de investigación académica. San José, C. R.: EUNED, 1992.
2. Paun de García, S., Manual práctico de investigación literaria. Cómo preparar informes, trabajos de investigación, tesis y tesinas. Madrid: Castalia, 2003.
3. Müller Delgado, M. V., Guía para la elaboración de Tesis y consultorio gramatical. San José, C. R.: Editorial Universidad de Costa Rica, 2000.
4. Taborga, H., Cómo hacer una tesis. México: Grijalbo, 1995.
5. Zubizarreta, A., La aventura del trabajo intelectual. México: Fondo Educativo Interamericano, 1981.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: